Duits modebedrijf Zalando internationaliseert naar Nederland

Na succes in Duitsland introduceert Zalando haar concept ook op de Nederlandse markt

BERLIJN, 29.09.2010 — Zalando, het jonge online modebedrijf uit Berlijn lanceert eind september de Nederlandse website www.zalando.nl. Zalando werkt volgens het succesvolle concept: gratis verzending, retournering en een gratis servicenummer. Het service gerichte business model is gecombineerd met een uitgebreid assortiment aan actuele fashionartikelen waardoor Zalando zich onderscheidt van bestaande webshops. De Nederlandse activiteiten zullen daarbij worden gecoördineerd door hoogopgeleide professionals, binnenkort vanuit een eigen kantoor in Amsterdam.

“Sinds de succesvolle oprichting 2 jaar geleden is het nu tijd om ook Nederland kennis te laten maken met de gemakken van thuiswinkelen, gratis verzending en retournering en een bedenktijd tot 100 dagen”, aldus Zalando’s 26-jarige directeur en mede-oprichter Robert Gentz.

Zalando GmbH begint in oktober 2008 met de lancering van Zalando.de waar schoenen worden verkocht die in de kelder van het bedrijf worden verpakt en verstuurd. Al snel weet Zalando de Duitse markt te veroveren door haar professionele marketing en uitzonderlijke service. Dankzij de succesvolle reclamecampagne op TV eind 2009 stijgen de verkoopcijfers nog verder en wordt Zalando een van Duitslands grootste online webshops met schoenen en kleding voor iedereen. Het assortiment is tegenwoordig ook uitgebreid met kleding, tassen, accessoires, huidverzorging- en cosmeticaproducten van de grootste ontwerpers en merken, voor vrouwen, mannen en kinderen. Zalando biedt een uitgebreid assortiment aan actuele fashionartikelen van meer dan 300 merken. Deze collectie wordt constant up-to-date gehouden door onze Zalando trendwatchers.

Intussen is het jonge en dynamische personeelsbestand (bijna alle medewerkers zijn tussen de 20 en 30 jaar oud) binnen korte tijd hard gegroeid, waardoor het bedrijf genoodzaakt was om naar een grotere locatie te verhuizen binnen Berlijn in juli 2010.

Met een eigen “Team Netherlands” heeft Zalando hard gewerkt om de internationalisatie naar Nederland te realiseren en in september 2010, nog geen twee jaar na oprichting van het moederbedrijf, is het zover: www.zalando.nl introduceert het op service georiënteerde e-commerce business model in Nederland.

Over Zalando

Zalando is een jong en dynamisch E-Commerce Fashion bedrijf gevestigd in het centrum van Berlijn. Het van oorsprong Duitse bedrijf uit Berlijn heeft sinds oktober 2008 de Duitse website online en de Nederlandse versie www.zalando.nl sinds september 2010. Zalando werkt volgens het model van gratis verzending, retournering en service. Onze klanten waarderen onze sterke service-mentaliteit, de exclusieve shopping-ervaring en de speciaal in kaart gebrachte nieuwste trends van ons snel groeiende assortiment. Dit omvat niet alleen hoge kwaliteit merkschoenen, -mode, -tassen en -accessoires van internationaal gerenommeerde labels, maar ook interessante jonge labels en exclusieve ontwerpers.

2 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*