Kerstpakket blijft belangrijk om waardering te tonen

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

PERSBERICHT

Kerstpakket blijft belangrijk om waardering te tonen

Rotterdam, 16 december 2010

Al sinds de 19e eeuw is het in Nederland gebruikelijk je werknemers tijdens kerst een extra bedankje te geven, vaak in de vorm van een kerstpakket. De koude decembermaand die dit jaar extra vroeg is begonnen, vraagt om gezelligheid en waardering voor een jaar hard werken.

Uit onderzoek van Research en Consultancy bureau MarketResponse blijkt dat bijna negen op de tien werknemers het kerstpakket als een belangrijke blijk van waardering zien. “Zeker in een tijd waarin het voor veel bedrijven niet gemakkelijk is het hoofd boven water te houden en er veel van werknemers wordt verwacht, is het kerstcadeau erg belangrijk. Andere trends zijn dat werkgevers graag iets persoonlijks overhandigen en steeds later in het jaar bestellen”, aldus Zsuzsika Belovics, Brand Manager bij Pluimen, marktleider in beleveniscadeaus.

Zelf kiezen blijft populair

Traditiegetrouw geven veel bedrijven een kerstpakket met hierin luxe levenswaren en een blijvend product. De meeste van deze producten zijn echter al na een week op marktplaats te vinden. Zijn we dan wel echt zo blij met het pakket als we beweren te zijn?

Uit hetzelfde onderzoek van MarketResponse blijkt dat bijna driekwart van de ondervraagden van mening is dat het geven van een kerstpakket een traditie is die zeker moet blijven. Ruim één op de vier medewerkers kiest het liefst zelf zijn of haar kerstcadeau uit. Deze trend is met name te zien bij de hoger opgeleide werknemer.

Zelf kiezen blijft dus zeer populair. Tegelijkertijd ziet Pluimen ook dat het cadeau persoonlijk moet zijn. “De werkgever maakt zichzelf niet populair door een onpersoonlijk cadeau te geven. Wij bieden met de Pluim verschillende mogelijkheden aan om het cadeau te personaliseren, zowel online als offline. Van alle bestellingen voor het kerstcadeau van 2011 zien wij dat het merendeel gebruik maakt van deze dienst. Zo maken we het cadeau niet alleen leuk om te ontvangen, maar ook om te geven”. Aldus Belovics.

Steeds meer last minute bestellingen

Tot 2008 werd het overgrote deel van de Pluim als alternatief voor het traditionele kerstpakket rondom de zomer besteld. Mede door de steeds grotere acceptatie om online bestellingen te plaatsen, worden de meeste kerstcadeaus steeds later in het jaar besteld. Voor een bedrijf als Pluimen is dit geen probleem, zij leveren nog tot aan de laatste dagen voor kerst. Mits de postbodes niet staken…

Over Pluimen

Pluimen is een handelsnaam van WishWish NL B.V. Sinds 1997 geeft zij de Pluim uit, het cadeau waarmee je een belevenis naar keuze geeft, in prijsklassen van € 15 tot € 1000. Pluimen is toonaangevend en innovator als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en beleveniscadeaus. Al bijna 4 miljoen mensen kozen met de Pluim hun favoriete belevenis. Voor meer informatie: www.pluimen.nl.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*