MKB Nederland is nog onvoldoende op de hoogte van zoekmachine optimalisatie.

Ondanks dat bij veel bedrijven wel het belang duidelijk is van een goede online vindbaarheid, blijken toch veel bedrijven nog niet voldoende geëquipeerd om hun website te optimaliseren. Althans dit blijkt uit de gegevens van SEO Test.

Ongeveer een maand geleden is de website van SEO Test live gegaan. Dit is een online tool waarmee MKB bedrijven zelf, gratis en anoniem, kunnen testen hoe goed hun website zoekmachine-technisch is opgebouwd.

Inmiddels is de SEO test meer dan 1000 keer gebruikt en zijn de anonieme statistieken veelzeggend. Gemiddeld scoren de bedrijven een 4,36 op een schaal van 10 punten. Vooral hebben veel bedrijven te maken met dubbele content (wanneer eenzelfde pagina te benaderen is via meer dan één URL) en het ontbreken van alt- en title-tags.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*