PEAK-IT trots op 2e plaats IIR Servicedesk Award 2012

PEAK-IT is eervol tweede geworden bij de uitreiking van de jaarlijkse IIR Servicedesk Award 2012. Met een minimaal verschil hoefde PEAK-IT alleen de winnende servicedesk van de Belastingdienst voor te laten gaan. Dit is gistermiddag bekend gemaakt tijdens het ICT Servicedesk Forum 2012. Met deze uitslag beschikt PEAK-IT – onder alle ICT dienstverleners – wel over de meest klantvriendelijke en best georganiseerde servicedesk. “Allereerst feliciteer ik de Belastingdienst met deze Award, maar wij zijn ook met deze tweede plaats ontzettend trots op de performance van onze servicedesk. De uitslag is een landelijke erkenning van de enorme inzet die alle medewerkers binnen ons ICT System Management Center hebben geleverd. Op de PEAK-IT servicedesk worden zo’n 5.000 werkplekken beheerd en ondersteund, om de servicedesk op dit niveau te laten excelleren vraagt een enorme passie en klantgerichtheid van onze medewerkers”, aldus Arnold den Boer, Service Manager binnen PEAK-IT. In de afsluitende presentatie werd met name de innovatiekracht van de PEAK-IT Servicedesk belicht. De continue vernieuwing op het gebied van servicegerichtheid en het vooruitstrevende proactief beheer werden zeer goed ontvangen tijdens het ICT Servicedesk Forum 2012. PEAK-IT positioneert zich steeds nadrukkelijker als full service business ICT partner. PEAK-IT is – met een gemiddelde groei van 10% per jaar – toonaangevend in Nederland op het gebied van advies, beheer en support van infrastructuur en applicaties, met continuïteit en service+ als overkoepelend thema.

Focus volledig op klanttevredenheid

“Wij zetten hoog in om onze opdrachtgevers optimaal te ondersteunen,” vervolgt Den Boer. “Zo registreren wij bij aanvang van ieder gesprek de mate van tevredenheid van de gebruiker. Nadat de oplossing is doorgevoerd kunnen wij met behulp van deze informatie nog aanvullende service bieden. Een aspect dat een gebruiker met een lastig incident goed weet te waarderen. Met onze live dashboards spelen wij verder proactief in op een eventueel incident. Vaak merkt een klant hier niets van, alleen dat de gewenste performance intact blijft. Daarnaast leveren wij frequent rapportages betreffende de aanwezige software en hardware assets en de conditie van zijn huidige IT omgeving. Onze focus is volledig gericht op het behalen én behouden van een tevreden gebruiker.”

Uit de uitkomsten van een recent gehouden klantonderzoek blijkt dat de eervolle tweede plaats niet geheel onverwacht is. Met het rapportcijfer 8.2 voor ‘Algemene tevredenheid’ wordt PEAK-IT breeduit gewaardeerd. “Dit jaar gaan wij binnen de servicedesk voor een 9+”, vertelt Den Boer ambitieus verder. “De kracht van onze servicedesk is een belangrijke peiler voor het succes van PEAK-IT. Een kracht die met deze fraaie waardering nu ook door de hele Nederlandse ICT-sector nog beter wordt gezien. Ook qua timing past deze waardering goed binnen de uitrol van onze nieuwe strategie. Wij positioneren ons steeds nadrukkelijker als full service business ICT partner. Van strategisch ICT advies tot een uitstekend performende servicedesk, dat is wat PEAK-IT middelgrote tot grote ondernemingen heeft te bieden.”

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*