1850 INTRODUCEERT WEBCAREDIENSTEN VOOR OVERHEID & BEDRIJFSLEVEN

, , , , , ,

7 februari 2013, Hilversum – 1850 maakt vandaag de introductie bekend van haar webcarediensten voor overheid en bedrijfsleven onder de verzamelnaam 1850 Webcare. Basis is een 7 x 24-uur serviceconcept; activiteiten op Social Media vinden immers dag en nacht plaats.

“Op diverse klantverzoeken zijn we begin 2012 met webcare gestart. Inmiddels is er significant geïnvesteerd in training van een dertigtal medewerkers die zijn uitgerust met de laatste technologie en tools. Alles met het doel om onze relaties, die gebruik maken van onze dienst, zo goed en zorgvuldig te kunnen ondersteunen in hun strategie en doelstellingen met betrekking tot realisatie van excellente klantservice en hoge klanttevredenheidscores of simpelweg het monitoren van reputatie en marktontwikkelingen”, aldus Josselien van Huët, Chief Operating Officer van 1850 en Voice Data Bridge B.V.

Marktpotentieel
1850 Webcare is een dienstverlening met groeipotentie. Uitgebreid onderzoek naar webcare (april 2012) toont aan dat op dat moment zeker 86 organisaties in Nederland actief waren op het gebied van webcare. Een veel groter aantal organisaties houdt zich bezig met luisteren naar wat er op het social media gezegd wordt (social media-monitoring). Naar schatting zijn er op dit moment zo’n 500 tot 1.000 Nederlandse organisaties, die structureel tijd en geld vrijmaken in hun organisatie om te luisteren naar wat er over hen wordt gezegd.

Concrete Belangstelling
1850 Webcare mag zich verheugen in de belangstelling van bedrijven en organisaties actief in sectoren als Verzekeringen, Energie, Food, Zorg, Automotive, Retail, Webwinkels, Personenvervoer, Politie & Justitie en Overheid (provincies en gemeentes).

Uitleg dienst 1850 Webcare
Namens de opdrachtgever wordt door 1850 het contact via de sociale media onderhouden. Opdrachtgever’s merk, producten, diensten en service worden op de voet gevolgd en gemonitord. In overleg met de opdrachtgever kan er worden besloten actie te nemen op opmerkingen, commentaren, chats of tweets.

Individuele klanten kunnen worden geholpen met vragen en problemen (bijv. Twitter support). Deze ondersteuning via 1850 webmonitoring kan bijdrage leveren aan optimalisatie van de reputatie c.q. reputatieschade voorkomen in relatie tot personen, producten, diensten, marketing- en communicatie uitingen en webstrategie.

Verzoeken van klanten die beginnen in tekstberichten of op social media kunnen per e-mail of live web chat worden voortgezet en beëindigd in een ander kanaal, zoals telefoon, correspondentie of een persoonlijke ontmoeting.

Er bestaat een gedetailleerd overzicht in de vorm van een gedetailleerd verslag van een klantverzoek, de reeds genomen maatregelen, en eventuele volgende level support. In opeenvolgende contactmomenten met de klant hoeft de klant zijn/haar verhaal niet iedere keer volledig – vanaf het begin- uit te leggen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*