Pdrie wordt onderdeel SALES Standaard

, ,

ZEVENAAR – Pdrie is ontwikkeld door Admicom en Raab Karcher. Pdrie maakt mogelijk dat product- en prijsinformatie van de toeleverancier altijd real-time beschikbaar zijn in het eigen softwareprogramma van het bouwbedrijf. Met de overdracht van Pdrie aan Ketenstandaard wordt de toepassing onderdeel van de SALES Standaard voor elektronische communicatie in de bouw- en installatiesector. Door het beheer van Pdrie in handen te leggen van een onafhankelijke partij is de verwachting dat meer toeleveranciers hun prijs- en productinformatie via de toepassing aanbieden en dat deze op veel bredere schaal wordt ingebouwd in softwarepakketten voor bouwbedrijven.

Wat is Pdrie?

Met Pdrie kan iedere werkvoorbereider, calculator, projectleider of inkoper gemakkelijk producten zoeken en filteren bij toeleveranciers zonder uitstapjes te maken naar websites. De gebruiker heeft de mogelijkheid om real-time actuele product- en prijsinformatie op te zoeken en in te lezen in het eigen softwareprogramma. Ook kan voorraadinformatie worden getoond en op verwante en alternatieve producten worden gezocht. De Pdrie-specificatie kan door toe- en softwareleverancier van bouwbedrijven worden ingebouwd in hun applicaties om de genoemde functionaliteit te kunnen bieden.

Pdrie sluit aan op SALES Standaard

Het vertrekpunt voor Pdrie is de SALES-webservice voor het opvragen van product, prijs en voorraadinformatie, die in 2015 is ontwikkeld. Raab Karcher en Admicom hebben de SALES-webservice doorontwikkeld en stellen de resultaten nu beschikbaar aan Ketenstandaard. Daardoor is er een veel uitgebreidere versie van de SALES-webservice beschikbaar voor de markt, die aansluit op de SALES Standaard voor de uitwisseling van productinformatie en logistieke berichten, offertes en facturen. Het beheer van de SALES Standaard ligt bij de SALES Commissie, waarin alle partijen uit de bouw- en installatiesector zijn vertegenwoordigd. Deze commissie zal ook het beheer van Pdrie op zich nemen.

Bram Theunisse (Admicom), Rien Wabeke (Ketenstandaard Bouw en Installatie) & Ron Kessels (Saint-Gobain)

Wat is de SALES Standaard?

De SALES Standaard wordt op brede schaal gebruikt door bouw- en onderhoudsbedrijven, groothandels en fabrikanten in de bouw- en installatiesector en woningcorporaties. De 75 toonaangevende softwareleveranciers in de sector ondersteunen de standaard. De SALES Standaard is eigendom van de stichting Ketenstandaard Bouw en Installatie. Ketenstandaard beheert ook de standaards voor artikelclassificatie en -identificatie en barcodering voor de bouw- en installatiesector, te weten ETIM en GS1.

Raab Karcher

Raab Karcher is de landelijke bouwmaterialenleverancier met een ruim assortiment in bouwstoffen, hout, bevestigingsmiddelen en heeft een sterke landelijke logistiek. Raab Karcher Nederland is een dochteronderneming van Saint-Gobain, de Franse multinational met vestigingen verspreid over de hele wereld. Raab Karcher profileert zich als de Hoeksteen van de Bouw met online business, logistiek en duurzaamheid.

Admicom

Admicom bouwt al jaren aan software voor bedrijven in de bouwnijverheid. Deze bouwsoftware is gericht op alle werkzaamheden van het bedrijf, zowel op kantoor en daarbuiten. Met meer dan 10.000 gebruikers van Vakware is Admicom marktleider in dat segment. Admicom stemt Vakware continu af op de praktijk en wensen van relaties. Zo blijft het pakket up-to-date en is het mogelijk in te springen op veranderingen of trends.

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Loïs Timmer van Ketenstandaard Bouw en Installatie via 088 12 38 820 of lt@ketenstandaard.nl.

Of kijk op:

www.ketenstandaard.nl

www.raabkarcher.nl

www.admicom.nl

www.pdrie.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*