Peugeot 508; aangenaam, maar ook het nieuwe auto lease liefje?

, ,

Een echte Peugeot
We hebben er lang op moeten wachten, maar nu kan het weer hoor: Peugeot rijden. Vergeet de 607, vergeet de 407, verwelkom de Peugeot 508. Die vervangt een ouwe-opa-bak en een op twee gedachten hinkende middenklasser in één rake klap. Hij ziet er veel beter uit dan de 407, heeft weer een enigszins normale neus (waar Peugeot zelf kennelijk ook zo trots op is dat de merknaam weer in de grille staat) en heeft een wielbasis die nota bene 2 centimeter langer is dan die van de 607. Beenruime genoeg dus. Bagageruimte ook trouwens. De Peugeot 508 is (vooral als Break!) gewoon een mooie, lekker grote auto, zeker in vergelijking met de concurrentie in zijn segment en daarmee ook bijzonder geschikt voor auto lease. Misschien is ‘ie een beetje al te braaf vormgegeven (neem in vredesnaam geen zilvergrijze!), maar de Peugeot-penetratie is natuurlijk ook wel bovengemiddeld onder – laten we zeggen – leden van de Lions…

En nog goed voor het milieu ook!
Lions-leden en andere mensen die zakelijk rijden hebben een hartgrondige hekel aan de fiscale bijtelling, dat hebben ze ook bij Peugeot heel goed begrepen. Vandaar dus deze extra zuinige HDi, met een 1,6 liter spaardieseltje (112 pk), een gerobotiseerde zesbak (het is echt geen EB6V…. hoor, zo belooft Peugeot Nederland plechtig..) en het onvermijdelijke start-stop systeem. Als je heel erg je best doet, je niet stoort aan het tergende schakelgedrag van de bak en de voortdurend precies op het verkeerde moment afslaande motor, schijn je er ruim 1 op 20 mee te kunnen rijden (voor wie het echt interesseert; de gemiddelde CO2-uitstoot bedraagt slechts 115 gram). En daarom hoeft je slechts 20 procent van 30.755 euro bij te tellen. Gefeliciteerd alvast, maar neem van ons aan dat je de elektro-hydraulisch gestuurde transmissie (die logischerwijs niet het schakelcomfort biedt van een klassieke automaat) voortdurend in ‘S’ zult rijden en dat je bij tijd en wijle heel erg je best zal moeten doen om de (eco)knop waarmee je het start-stop systeem saboteert met rust te laten. Overigens valt op zichzelf goed te leven met dit keurig stille dieseltje; je gaat vanzelf een beetje onthaasten en nadenken over dingen die er daadwerkelijk toe doen. Over de aanschaf van een elektrisch aangedreven pepermolen bijvoorbeeld.

Het is geen Audi
Het interieur van de Peugeot 508 is wel degelijk bijzonder fraai afgewerkt en opgetrokken uit prima materialen. Prachtig dashboard ook. Nee, het is nog geen Audi. Maar eerlijk gezegd begint de maniakale perfectie bij dat merk in relatie tot de prijs wat overdreven vormen aan te nemen. Geniet dus maar van de betere mix van veercomfort en sportieve stuureigenschappen die deze Peugeot biedt. Deze 508 is echt een heerlijke automobiel, niet een quasi-sportieve auto die eigenlijk een veel te harde vering/demping heeft voor huis-tuin-kantoor-verkeer. Bovendien heeft Peugeot dat ‘je-ne-sais-quoi’, waardoor zo’n 508 een auto is waar niemand aanstoot aan neemt. En dat kan je van een Audi niet (meer) zeggen.

Dus…
Doe als de honderden mensen die deze auto durfden te bestellen zonder er ook maar een meter in te hebben gereden en informeer naar de lieve leasetarieven voor de auto lease hit van 2011; de Peugeot 508!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*