Kledingwinkels verdwijnen of gaan Online

Arnhem – Oktober 2011 | E-commerce drukt haar stempel meer en meer op de verkoop van kleding. Door een toenemend marktaandeel van het online kanaal bewegen steeds meer kledingretailers noodgedwongen richting internet. Dat blijkt uit onderzoek van ING.

Deze veranderingen zorgen niet alleen voor een groter aanbod van webshops, maar versnelt ook de ontwikkeling van e-commerce in de modewereld. Nieuwe technologie en media breken in rap tempo door. Mobiel internet, virtuele pashokjes en sociale media zorgen voor een e-volutie in kledingretail.

Retailers verliezen snel marktaandeel

Het onderzoek geeft aan dat de kledingwinkels een traag herstel laten zien ten opzichte van andere branches. Door de lagere koopkracht besteden consumenten met name aan kleding minder geld. Ook de extreem hoge katoenprijzen leiden tot hogere inkoopkosten. Doordat alle prijzen onder druk staan, kunnen de retailers deze prijsverhoging niet 1-op-1 doorberekenen aan hun klanten.

Online herenkleding biedt groei

De flinterdunne marges zorgen voor een kaalslag onder de retailers. Waar investeren een noodzaak is, missen nu juist de economische middelen. Hierdoor zie je veel nieuwe partijen toetreden die de online kansen zien. Via online kledingwinkels zoals Herenkleding online van MannenNu.nl zie je online juist een sterke groei in het aanbod van kleding en schoenen. ING schat dat op middellange termijn 40 procent van de omzet van de gehele sector via internet zal verlopen. Bekijk hier het gehele e-tail onderzoek van ING.

Over Web-Impact

Internet marketing specialist www.Web-Impact.nl biedt ondersteuning aan retailers die een online doorstart willen maken. Web-impact levert de praktische kennis zodat u zeker bent van uw zaak. Nieuwsgierig? Laat hier uw gegevens achter voor een gratis inhoudelijke kennismaking.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*