Nieuw tijdperk in verzekeren breekt aan

, ,

’S HERTOGENBOSCH, 25 januari 2012Internetverzekeraar Verzekeruzelf.nl is de eerste Nederlandse aanbieder van verzekeringen die haar producten en diensten vertaalt naar animatiefilmpjes. Het bedrijf lanceert op 24 januari 2012 meer dan dertig filmpjes bij bestaande verzekeringsproducten en veelgestelde vragen. Het doel: verzekeren begrijpelijker maken. De internetverzekeraar zet zo op originele wijze een nieuwe stap in het zelfverzekerd maken van haar klanten.

Uit onderzoek door The Social Media Examiner (2011) blijkt dat 77% van de grote Amerikaanse bedrijven een belangrijke  toekomst zien in het gebruik van video. Beeld en geluid blijft veel beter in het geheugen achter dan tekst en is beter in staat complexe zaken te verduidelijken. Dit komt omdat we al sinds mensenheugenis vertrouwen op verbale en visuele (non-verbale) communicatie. Tegenwoordig zijn we met de opkomst van YouTube allemaal erg gewend geraakt aan video.

Fred Vuzzie

De animaties worden ingeleid door een trailer. In de filmpjes legt hoofdpersoon Fred Vuzzie op een begrijpelijke en grafische manier een verzekeringsproduct uit. Samen met zijn gezin en huisdieren vertaalt hij de producten en diensten van Verzekeruzelf.nl naar een filmpje van ongeveer één minuut. De animaties beantwoorden ook veelgestelde vragen.

Beeldspraak
“Een plaatje zegt meer dan duizend woorden” zegt oprichter van Verzekeruzelf.nl  Frank Cooler. “Het is onze missie om onze klanten zelfverzekerd te maken. Uit eigen onderzoek blijkt dat we daar beter in slagen met deze heldere animatiefilmpjes”.

Toegankelijkheid
Het is niet de eerste keer dat Verzekeruzelf.nl haar verzekeringen toegankelijker maakt voor de particulier. Eerder paste de internetverzekeraar haar polisvoorwaarden al aan op een voor iedereen begrijpbaar taalniveau.

Zelfverzekerd
Verzekeruzelf.nl biedt duidelijke verzekeringen zonder looptijd of opzegtermijn. De diensten worden online aangeboden. Sinds 2002 werkt de groeiende internetverzekeraar aan haar missie; het zelfverzekerd maken van haar klanten.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*