Softwareontwikkelaar Sofon weet ambitieuze omzetdoelstellingen te realiseren

Son, 19 januari 2012 – De Nederlandse softwareontwikkelaar Sofon B.V., aanbieder van Guided Selling Software, heeft het jaar 2011 succesvol afgesloten met een gezonde omzetgroei van 24%. Sofon wist haar ambitieuze omzetdoelstellingen voor 2011 te realiseren en behaalde voor het twaalfde jaar op rij een solide winst. In totaal bedient Sofon klanten in meer dan vijftig verschillende landen. Ook dit jaar verwacht Sofon de lijn van internationale groei voort te kunnen zetten.

Tot de nieuwe klanten die in 2011 voor Sofon kozen, behoren marktleiders in hun segmenten. Onder andere ATAG, BWT, Carthago, Crossroads, Damen Services, HitMetal, KOMA, Mayekawa, Refresco, Soenen, en Transwall versterken hun verkoopproces inmiddels met Guided Selling Software. Daarnaast kochten bestaande Fortune 500-klanten grote aantallen nieuwe licenties voor de verdere internationale uitrol van het gebruik van Sofon.

Ondanks de economisch mindere tijden kijkt Sofon met vertrouwen naar de toekomst. Otto van der Tang, Managing Director Sofon, legt uit: “Voor veel ondernemingen is de tijd dat de orders binnenstroomden snel veranderd. Iedere order doet er nu werkelijk toe. Het is daarom nu van extra groot belang dat bedrijven de scoringskans van ieder verkooptraject vergroten en kosten terugdringen. En dat is precies waar Sofon aan bijdraagt; met de software van Sofon verloopt het offerte- en verkoopproces sneller, eenvoudiger en beter.”

De software van Sofon is een verkoopondersteunend systeem waarin alle relevante kennis uit een organisatie wordt vastgelegd. Deze kennis wordt vervolgens gebruikt om correcte producten en/of oplossingen samen te stellen op basis van de klantbehoefte. Zo zijn alleen nog maakbare producten te configureren en worden foutloze, complete offertes en verkoopdocumenten gegenereerd. Van der Tang: “Door de inzet van Sofon kunnen bedrijven veel besparen in het verkoopproces. Met Sofon verdwijnt kennis niet meer uit de organisatie en kost het maken van offertes aanzienlijk minder tijd. Verkoopkosten gaan dus omlaag, levertijden nemen af en scoringskansen nemen toe. Dat is vooral in deze tijden van groot belang. En de investering in onze software verdient zich vlot terug – vaak binnen twaalf maanden, begrijpen wij van onze meeste klanten.”

Steeds meer bedrijven kiezen juist nu voor offertesoftware. Van der Tang: ”Bedrijven in binnen- en buitenland weten ons steeds beter te vinden. We hebben nieuwe contracten gesloten in Nederland, België, Duitsland, Groot Brittannië, Italië en de Verenigde Staten. Deze lijn verwachten wij in 2012 voort te zetten.”

Over Sofon
Sofon is leverancier van verkoopondersteunende software onder de naam Sofon Guided Selling. Met Sofon worden offertes, contracten, orders en andere verkoopdocumenten eenvoudig, snel en foutvrij samengesteld. Sofon Guided Selling ondersteunt onder meer calculatie, configuratie, visualisatie en documentgeneratie in iedere wenselijke taal. Zo gaan verkoopkosten omlaag, nemen levertijden af, nemen scoringskansen toe en verbetert de samenwerking tussen klanten, dealers, verkoop, engineering en productie. Sofon-gebruikers zijn middelgrote en grote, internationaal georiënteerde bedrijven die klantspecifieke producten of diensten leveren, zoals Philips Healthcare, Ricoh, Tyco Valves & Controls en Aebi Schmidt. Sofon heeft vestigingen in de Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië en de USA en ondersteunt klanten in meer dan 50 landen. Voor meer informatie over Sofon: www.sofon.com

Contact:
Sofon B.V.
Science Park Eindhoven
Ekkersrijt 5214
NL-5692 EG Son

T: +31 (0) 40 26 77 199
F: +31 (0) 40 26 77 198
E: info@sofon.com
I: www.sofon.com

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*