Reizigers de dupe van slechte kwaliteit

Wéér een bedrijf wat vakantiehuizen verhuurt in Zuid-Frankrijk…. Je ziet ze op google als paddenstoelen uit de grond omhoog komen. Verhuurbedrijven die honderden vakantiehuizen in beheer hebben en het ene huis ziet er vaak nog onaantrekkelijker uit dan het andere. Maar waarom groeit de kwaliteit niet mee met deze stijging van aantal bedrijven?

Dit is een vraag wat ook de dames van HuurVillaAppartement.nl niet begrijpen. “Tegenwoordig gaat het niet meer om kwaliteit, maar om de kwantiteit”, aldus Juliette, die deze trend zo jammer vindt. Tijdens mijn studie aan de Hoge Hotelschool Maastricht leerden wij nog wat het inhoudt om gasten te hebben binnen de hotellerie, waar kwaliteit voor staat, wat het is om oog voor detail te hebben en dat de wensen van de gast je hoogste prioriteit moet zijn. Nu, anno 2012, wordt er alleen nog maar gesproken over klanten en niet meer over gasten en gaat het om kwantiteit en hoge omzetten.

Samen zijn de twee dames in oktober 2009 begonnen met het opzetten van hun familiebedrijf. Zij verhuren vakantie appartementen in Zuid-Frankrijkmaar mét kwaliteit, comfort en detail. Zij zien dat doormiddel van goede kwaliteit, oog voor detail en de wensen  van de gasten in acht te nemen, ook het procentueel terugkerende aantal gasten hoog is. Zo hebben zij in hun derde seizoen 61% terugkerende gasten.

Claire legt uit dat deze 61% terugkomt door de constante kwaliteit, maar ook door het continu blijven ontwikkelen. De website wordt dagelijks aangepast, we hebben een blog, waarop elke dag nieuws van de Côte d’Azur op komt en we hebben streekinformatie. En onze filosofie is ook helder: “What you see is what you get”. Heldere en duidelijke informatie, daar gaat het tegenwoordig om, dat is wat gasten willen. Daarom hebben wij naast foto’s ook films van de appartementen. Zo komen de gasten niet voor verassingen te staan, zoals vaak gebeurt op andere websites: namelijk mooie plaatjes, maar de realiteit is anders. Ook willen wij zodra de gast op onze website komt een experience laten meemaken.  Het gaat niet alleen om het kijken naar de appartementen, maar ook om het vakantie gevoel al aan te wakkeren door middel van streekinformatie te bieden en door het aanbieden van onze special services. De special services zijn heel divers van een ontbijt tot chef-kok en van een boottocht tot een helikoptervlucht. Wij zijn geen hotel, maar bieden wel de kwaliteit en comfort op dat niveau.

De dames bieden maatwerk en denken mee met hun gasten. Zo hebben zij het Reward Programma ontwikkeld om hun gasten te binden. Zodra gasten hebben geboekt en weer andere gasten aandragen, krijgen beide een korting en deze kan blijven oplopen, net zoals een spaarsysteem. Maar ook blijft de service belangrijk ná terugkomst van de vakantie. “Gasten mogen een enquête invullen met vragen waardoor wij onze kwaliteit kunnen optimaliseren”, aldus Juliette. Het gaat erom dat de gast een perfecte vakantie heeft gehad, graag wil terugkomen en dit ook graag aan anderen vertelt. Daarom is het belangrijk te luisteren en te willen verbeteren, zoals wij al drie jaar doen.

Waar het in deze branche om zou moeten draaien is kwaliteit en het is jammer te constateren dat dit langzaam verdwijnt.

Noot voor de pers:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Claire Maltha of Juliette Maltha van HuurVillaAppartement.nl

Telefoonnummer: 030-2250136

E-mail: info@huurvillaappartement.nl

Website: www.huurvillaappartement.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*