Vraag naar hulp voor Citocoaching stijgt

Scholen in heel Nederland hechten veel waarde aan de uitslag van de Citotoets. Gevolg: ouders focussen zich op die drie dagen in februari. Kinderen moeten extra lessen volgen en trainingen krijgen. De planning van Instituut Maltha in Bilthoven meldt dat zij dit jaar meer dan 25% extra aanvragen hebben gekregen. Daarnaast beginnen ouders steeds vroeger met de inschakelen naar hulp.

De vraag is: heeft dit zin? We vroegen het aan Willem Maltha, directeur van De Maltha groep, met 11 locaties en nog steeds groeiende en al bijna 30 jaar actief in dit werkgebied. “Wij zijn tegen het geven van Citotrainingen, het klinkt leuk, maar kinderen coach je. Op een natuurlijke manier, door Citocoaching, leren ze hun maximale vermogens te bereiken en te benutten, naast al datgene wat de leerkrachten al jaren met de kids doen.”

Wat zegt die explosieve groei? Ouders hechten, net als scholen, steeds meer belang aan sociaal-emotionele stabiliteit. Zo stroomt hun kind in op het juiste niveau. Het kind raakt niet gefrustreerd, omdat het zijn maximale vermogens benut. De maatschappij ontwikkelt zich nu juist explosief prestatiegericht. Hierdoor worden ouders verscheurd in hun emotie tussen “het beste” willen voor mijn kind en het geluk van mijn kind. Tijdens de Citocoaching werkt het kind aan de verschillende leergebieden én aan de sociaal-emotionele kant van toetsen. Het kind wordt voorbereid op het omgaan met een toets als de Citoetoets. Dat is de win-winsituatie voor ouders, scholen, maar vooral voor de kinderen!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*