Transport & (Tele)Communicatie – De toll free weg naar succes.

, , ,

Eén van de eerste films die ooit aan publiek werd vertoond liet een stoomlocomotief zien, die het treinstation van La Ciotat binnenrijdt. Film, in het Engels ook wel ‘motion pictures’ ofwel ‘bewegende beelden’ genoemd, werd hierbij nauw verbonden aan de overrompelende beweging van het ultieme transportvoertuig uit die tijd: de stoomtrein. Zowel film als transport werden aan het eind van de 19e eeuw bovendien gekoppeld aan een gevoel van technische vooruitgang en een groot geloof in de menselijke ontwikkeling. Nu, meer dan een eeuw later, wordt de transportsector weliswaar nog steeds gekenmerkt door beweging, maar het rotsvaste geloof in vooruitgang wordt tegenwoordig sterk uitgedaagd door moderne problemen, zoals een toenemende globalisatie, economische crises, een tekort aan personeel en (tele)communicatieproblemen. TeleForwarding legt uit hoe wereldwijde gratis telefoonnummers de internationale transportsector de perfecte tools bieden om deze uitdagingen aan te gaan en te overwinnen.

Wat zowel transport als telecommunicatie kenmerkt is beweging en verplaatsing over lange afstanden. In de internationale transportsector, waar wereldwijde transportroutes talloze grenzen en tijdzones doorkruisen, en waarin tot 80% van de medewerkers continu onderweg is, is een goede interne communicatie, ofwel bereikbaarheid, van essentieel belang om goed te kunnen functioneren. Tegelijkertijd is deze bereikbaarheid juist door die continue beweging ook moeilijk te organiseren. In de afgelopen jaren werden bijvoorbeeld verschillende oplossingen ontwikkeld om de hoge kosten voor het mobiele bellen in het buitenland terug te dringen. In Europa, met haar vele verschillende landen en telefoonnetwerken, is dit echter makkelijker gezegd dan gedaan; het resultaat was dan ook dat veel internationale vrachtwagenchauffeurs gewoonweg meerdere lokale simkaarten ontvingen, waarmee ze tegen lagere kosten konden worden gebeld. Desondanks worden hiermee nog steeds behoorlijke kosten gemaakt, wanneer het gaat om het bellen van het nationale nummer van het hoofdkantoor. Om deze reden zijn virtuele communicatietechnologieën en IP-telefonie de laatste jaren de basis gaan vormen voor nieuwe communicatienetwerken in de transportsector. Sinds 2008 bestaat er bijvoorbeeld een Europees, computerondersteund, mobiel netwerk, Cargofone, dat Europese vrachtwagenchauffeurs in staat stelt om binnen Europa mobiel te bellen tegen gereduceerde tarieven. Er bestaat echter nog geen netwerk dat ook buiten de Europese Unie functioneert.

“Bovendien”, zegt Hans Lasonder, CEO van TeleForwarding, “alhoewel virtuele of IP-ondersteunde communicatie erg handig kan zijn, is een dergelijke vorm van communicatie vaak ook erg onbetrouwbaar, want je hebt altijd een goede internetverbinding nodig om deze technologieën goed te laten functioneren. Daarnaast is het ook belangrijk een goede bandbreedte te hebben als je bijvoorbeeld gebruik wilt maken van IP-telefonie. In de internationale transportbranche, waar chauffeurs vaak afgelegen gebieden en minder ontwikkelde landen doorkruisen, is er echter lang niet altijd een goede internetverbinding te vinden. En hoe moet je in dat geval communiceren?” Volgens Lasonder is de “altijd functionerende vaste telefoonlijn” nog altijd het meest betrouwbare communicatiemiddel voor de internationale transportsector. Maar hoe garandeer je een goede communicatie tussen verschillende mensen die zich niet alleen in verschillende landen, maar ook in verschillende tijdzones bevinden? En hoe zit het met de hoge kosten van internationale telefonie, die men juist probeert te vermijden? “Al deze problemen”, zegt Lasonder, “kunnen worden opgelost door gebruik te maken van international toll free numbers, ofwel gratis servicenummers. Dit zijn virtuele servicenummers die worden gerouteerd naar nationale vaste telefoonlijnen. Hiermee combineer je de flexibiliteit van virtuele communicatie, met de kwaliteit van de vaste telefoonlijn. Met zijn internationale routingmogelijkheden en vele andere voordelen, zijn internationale gratis servicenummers het perfecte communicatiemiddel voor internationale sectoren als de transportbranche. “ Lasonder ligt dit graag toe met enkele praktische voorbeelden.

“Wat betreft de internationale transportsector zou ik voorstellen om nationale gratis servicenummers, in de meeste Europese landen bekend als 0800 nummers, in te richten in elk land van waaruit uw chauffeurs regelmatig contact moeten opnemen met uw hoofdkantoor. Hiermee krijg je een internationaal netwerk van servicenummers. Een nationaal 0800 nummer kan op elk moment van de dag gratis worden gebeld door uw medewerkers, zowel met een mobiele telefoon met lokale simkaart, als met een vaste telefoon bij bijvoorbeeld een truck stop. Met internationale routing opties, zoals routing op basis van de tijd, datum of herkomst van de telefoontjes, kunnen wij garanderen dat alle telefoongesprekken altijd worden doorverbonden met een beschikbare medewerker.” Dit betekent dat, wanneer een chauffeur bijvoorbeeld buiten de Nederlandse kantoortijden toch het Nederlandse hoofdkantoor wil bellen vanuit Rusland, zijn telefoontje wordt doorgeschakeld naar medewerkers die nachtdienst hebben of naar een ander kantoor in een andere tijdzone, waar het personeel nog aan het werk is. “

“Zodoende stelt een gratis servicenummer u in staat 24 uur per dag bereikbaar te zijn, iets wat natuurlijk van het grootste belang is in de internationale transportsector, waarin mensen altijd dag en nacht aan het werk zijn. Tegelijkertijd is nachtwerk, zo wordt gesteld in een studie van het European Conference of Ministers of Transport, het ECMT, “een grote bron van stress evenals een aanzienlijke risicofactor met betrekking tot de veiligheid op de weg. Volgens verkeersveiligheidstatistieken vinden enkelvoudige ongevallen gewoonlijk laat in de nacht of vroeg in de ochtend plaats in plaats van overdag.” Dit houdt in dat er vooral ’s nachts een vergrote kans is dat uw internationale chauffeurs uw bedrijf willen kunnen bereiken. Een ander voordeel een 24/7 bereikbaarheid is dat uw medewerkers zich veiliger zullen voelen, en dat heeft weer een positieve invloed op uw bedrijfsimago. In een sector waarin het tekort aan ervaren chauffeurs de komende tijd alleen maar zal toenemen, zal een positief en betrouwbaar bedrijfsimago ook bijdragen aan het verkrijgen en behouden van goed personeel. Gratis servicenummers verlenen uw bedrijf op die manier iets extra’s waarmee u zich van andere bedrijven kunt onderscheiden.

In een sector waarin de concurrentie groot is, zoals de transportbranche, is het uiteraard erg belangrijk om jezelf als bedrijf van de concurrentie te onderscheiden. Kostenbesparing en optimalisatie van bedrijfsprocessen zijn dan ook trefwoorden die de gedachten van veel eigenaren van transportbedrijven deze dagen in beslag nemen. “Met dit in het achterhoofd, kan ik me voorstellen dat veel van deze bedrijfseigenaren zich af zullen vragen hoe het zit met de kosten van het aanbieden van gratis servicenummers. Voor deze mensen heb ik goed nieuws”, roept Lasonder uit, “want een gratis telefoonnummer vraagt slechts om een kleine investering van een paar euro’s, dit is zeker het geval met de concurrerende prijzen van TeleForwarding. Bovendien moeten gratis 0800 servicenummers vooral worden gezien als een aanvulling op uw andere, virtuele communicatiesystemen. De nummers vormen een soort van verzekering waarmee uw bedrijf, juist wanneer andere communicatiesystemen (tijdelijk) niet functioneren, in elk geval wel telefonisch bereikbaar is. Wanneer de virtuele communicatiesystemen wel werken, zullen uw chauffeurs uw hoofdkantoor gewoon kunnen bereiken door middel van dit systeem. Wanneer er echter geen internetverbinding voorhanden is, of wanneer een dergelijke verbinding niet goed functioneert, en natuurlijk in geval van nood, wilt u toch dat uw chauffeurs uw bedrijf zo snel mogelijk kunnen contacteren. Met een servicenummer is dit altijd mogelijk. “En dit is de kleine investering in gratis servicenummers zeker waard”, voegt Lasonder toe.

“Met het Online Telefoonverkeer Dashboard van TeleForwarding bent u bovendien in staat om te zien welke chauffeur u belt, op welke tijd en vanaf welke locatie. Deze informatie wordt voortdurend automatisch verzameld en opgeslagen in speciale online rapportages. Wanneer u daarmee de inkomende telefoontjes over langere perioden bekijkt, zult u bepaalde patronen in uw internationale belverkeer ontdekken, wat erg nuttig is bij het plannen van de bezetting van uw callcenter of telefooncentrale. Wanneer u uw gratis servicenummers met het Online Telefoonverkeer Dashboard combineert, zult u bovendien mogelijke problemen snel ontdekken en kunnen oplossen voordat ze uit de hand lopen”, zegt Lasonder. Daarmee zijn gratis of toll free servicenummers het ideale instrument voor het optimaliseren van interne bedrijfsprocessen.

Met een nationaal gratis telefoonnummer, ofwel een 0800 nummer, in elk van de landen waarin uw internationale transportonderneming actief is en in elk land waar uw chauffeurs doorheen rijden, kunt u uw werknemers veiligheid en zekerheid bieden. Daarnaast kunt u dezelfde nationale servicenummers ook gebruiken voor de communicatie met uw externe relaties en potentiële klanten in de desbetreffende landen. Wanneer uw Nederlandse onderneming bijvoorbeeld een gratis servicenummer aanbiedt voor de chauffeurs in Polen, kan dit nummer ook worden gebruikt als contactnummer voor (potentiële) Duitse klanten. “Ook in dit geval moeten gratis servicenummers vooral worden gezien als een aanvulling op uw andere contactmogelijkheden via website of e-mail”, legt Lasonder uit, “wanneer uw klanten u e-mailen of een virtueel bericht sturen, is dit natuurlijk prima, maar wanneer er een dringend probleem is of een meer specifieke vraag, of wanneer er simpelweg geen goede internetverbinding is omdat een klant onderweg is, bent u ook altijd gratis telefonisch bereikbaar. Want, wanneer u via internet, gratis e-mail of andere virtuele communicatiekanalen gratis contactmogelijkheden aanbiedt, waarom zou u dan geen gratis telefoonlijn aanbieden! Met 0800 gratis servicenummers geeft u uw klanten deze optie als extra service, iets wat zij zeker zullen waarderen. Dit onderscheidt u van de concurrentie en verzekert u van meer klantenbinding. En we weten allemaal: de terugkeer van de klant, betekent de terugkeer van de investering (ROI). En dit”, stelt Lasonder, “is de grote meerwaarde van gratis servicenummers!”

Wilt u ook uw bedrijf stimuleren door uw telefoonverkeer over gratis 0800 snelwegen te laten lopen? Wilt u uw bedrijfsprocessen optimaliseren en meer klanten binnen brengen met gratis servicenummers? Bel ons direct en bestel uw internationale gratis servicenummers bij TeleForwarding. Wij zijn bereikbaar via het gratis telefoonnummer 00800 00123456 of via e-mail: info@teleforwarding.com

Media contact
Anniek van Engelenburg
Telefoon: 00800 00123456
Mail: vanengelenburg@teleforwarding.com
Web: www.teleforwarding.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*