AdRepublic lanceert JustPremium: Ad Exchange voor High Impact Rich Media

, ,

Online advertising specialist AdRepublic lanceert JustPremium (JPX). Dankzij deze innovatieve nieuwe Ad Exchange kunnen High Impact Rich Media advertenties voor het eerst worden ingekocht via efficiënte real time bidding-technologie. Resultaat: extreem hoge Click Through Rates (CTR).

Real time bidding (RTB) is een van dé trending topics in de online advertentiewereld. De innovatieve technologie maakt het mogelijk afzonderlijke impressies real time te verkopen op basis van relevantie. Zo worden transparantie en efficiency geoptimaliseerd, en kosten en waste tot een minimum beperkt. Tot op heden werd RTB echter vrijwel uitsluitend gebruikt om standaard (IAB-) advertentieformaten te plaatsen.

Met de nieuwe JustPremium Ad Exchange (JPX) biedt AdRepublic adverteerders de mogelijkheid nu ook High Impact Rich Media advertenties via RTB-technologie te plaatsen. Deze impactrijke combinatie levert direct spectaculaire resultaten op: met 100% zichtbaarheid en Click Through Rates (CTR) van gemiddeld 2,5% stijgen de resultaten van JustPremium ver uit boven de standaardformaten.

Daar komen nog andere grote voordelen bij, waaronder:

  • Veel creatieve mogelijkheden, o.a. streaming video, flash en responseformulieren
  • Uitgebreide targetingmogelijkheden, o.a. Audience, Contextual, Retargeting en Channels
  • RTB inkoop via meerdere bekende DSP’s

AdRepublic testte de nieuwe technologie intensief met advertenties van onder meer SNS Bank, Brand New Day en Film 1. “Ook zij zijn zeer enthousiast over de mogelijkheid rich media te combineren met real time targeting van specifieke doelgroepen”, vertelt CEO Eric Visser van AdRepublic. “Dat was tot op heden niet mogelijk. Click Through Rates van 2 tot 6 procent bevestigen wat iedereen al verwachtte: dit is een buitengewoon explosieve combinatie. Ook uitgevers profiteren daarvan mee.”

Het eerst beschikbare formaat via JustPremium is de Lightbox Ad, (720×480 pixels), die als layer wordt getoond voordat de bezoeker op de website komt. Binnenkort volgen ook de Floor Ad en Homepage Takeover. Daarmee bereikt JustPremium 12 miljoen mensen in Nederland. Ruim 100 geselecteerde publishers en netwerken, waaronder Young Advertising, Adfab en NDC, stellen hun inventory beschikbaar. JustPremium werkt met meerdere bekende Demand Side Platforms.

Meer informatie vindt u op JustPremium.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*