2012 succesvol jaar voor ICT dienstverlener PEAK-IT

Naarden, 19 januari 2012 – ICT dienstverlener PEAK-IT kijkt terug op een goed en succesvol jaar. Naast een gestage groei van het aantal opdrachten is ook de omzet  in 2012 verder gegroeid met 11%. Naar verwachting blijft dit aantal ook groeien in 2013. Dit komt mede door de hbo geaccrediteerde ICT-opleidingen die PEAK-IT aan haar eigen personeel aanbied. Hiermee is PEAK-IT uniek binnen ICT Nederland. PEAK-IT verwacht dat binnen 3 jaar de eerste medewerkers een hbo-studie succesvol afronden. Ook de georganiseerde ICT Summerschools voor startende ICT’ers was afgelopen zomer een succes. Ruim 35 ICT´ers vonden een nieuwe functie door de ICT Summerschool.

˝Wij merken niet alleen dat er steeds meer hoogopgeleide ICT´ers worden gevraagd, maar ook dat communicatie met eindgebruikers steeds belangrijker wordt˝.  Aldus Algemeen directeur Maarten Cobelens.  PEAK-IT speelt hier niet alleen op in doormiddel van het hbo programma en de summerschools, maar heeft ook speciaal Helpdesk Institute trainingen (HDI)  voor haar medewerkers.

HDI focust zich op strategieën voor effectieve service naar eindgebruikers, heeft een internationaal erkende certificering en wordt aanbevolen door Microsoft. ˝Doordat wij investeren in onze ICT professionals creëren wij ICT´ers die naast een flexibele, pro-actieve houding zich ook meer dan 100% inzetten om IT maximaal te laten werken voor onze klanten˝.

De nieuwe slogan van PEAK-IT  ´Your business is our priority´ sluit dan ook naadloos aan bij de 9+ mentaliteit die PEAK-IT hanteert voor haar klanten en medewerkers.

Dat PEAK-IT meer dan trots mag terugkijken op 2012 uit zich mede in verschillende lijsten. Naast de groei in de algemene top 100 bewijst PEAK-IT met de 29ste positie op de Top 100 Financieel Krachtigste bedrijven een organisatie te zijn die tegen de crisis in groeit. Ook bij de jaarlijkse uitreiking van de IIR ICT Servicedesk Award is PEAK-IT eervol 2e geworden. Vooral de innovatiekracht van de PEAK-IT Servicedesk werd belicht tijdens de afsluitende presentatie.

Over PEAK-IT
Met PEAK-IT als business ICT partner kunnen organisaties rekenen op een gezonde en solide partner op het gebied van advies, beheer en support van infrastructuur en applicaties, waarbij de focus ligt op continuïteit en service+. Afhankelijk van de mate van regie die de opdrachtgever wenst, kunnen bedrijven kiezen voor deta+, co-sourcing en outsourcing. PEAK-IT is ook de partner voor de uitvoering van innovatieve ICT-projecten. Met deta+ kan de flexibele ICT-behoefte van organisaties met passievolle professionals snel en doeltreffend worden ingevuld. Door middel van co-sourcing kunnen organisaties de bemensing van hun ICT-servicedesk uitbesteden aan PEAK-IT, waarbij zij zelf de regie over de uitvoering houden. Hiermee biedt PEAK-IT een flexibel model waarbij de opdrachtgever altijd beschikt over gekwalificeerde professionals en optimale capaciteit. Via outsourcing kunnen organisaties hun gehele of delen van hun ICT-infrastructuur uitbesteden. Zo kunnen zij zich richten op hun kernactiviteiten, kosten besparen en profiteren van flexibiliteit en kwaliteit. PEAK-IT weet als geen ander aan welke eisen een ICT-professional moet voldoen om zakelijke processen optimaal te ondersteunen en door de inzet van ICT zakelijke meerwaarde te creëren. Daarom biedt PEAK-IT naast een geaccrediteerd hbo lesprogramma ook de HDI certificering op basis van ITIL: dé standaard voor het optimaliseren van effectieve communicatie van de servicedesk. Bij PEAK-IT werken ruim 400 gedreven medewerkers in heel Nederland. PEAK-IT is Gold Certified Partner van Microsoft en Gold Member van het Deloitte ‘Netherlands 50 Best Managed Companies’ programma. Kijk voor meer informatie op www.peak-it.nl.

Volg ons op twitter.com/peakitfacebook.com/peakit.nl en linkedin.com/company/peak-it

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*