De beste indruk met het juiste relatiegeschenk

, , , , , ,

Wanneer men een relatiegeschenk weg geeft heeft dit natuurlijk als doel om het mes aan twee kanten te laten snijden. De ontvanger moet blij zijn met het ontvangen geschenk, de gever wil bereiken dat de naam en de boodschap zo goed mogelijk achter blijft in het geheugen van de ontvanger.

Veel leveranciers van relatiegeschenken en promotiemateriaal kijken bij het begeleiden van een klant bestelling niet genoeg naar de achtergrond van de bestelling. In veel gevallen wordt de order geschreven en alles wordt vervolgens netjes volgens afspraak geleverd. In principe niets mis mee, de klant is blij en de leverancier is blij.

Maar vaak is er toch meer, een goede relatiegeschenk leverancier vraagt bij de klant door. Waarvoor wordt een product gebruikt? Wie is de ontvanger? Maar ook vragen waarvan de klant soms schrikt: Wat is het budget? Niet om uiteindelijk het maximale orderbedrag eruit te halen, maar de leverancier heeft een veel bredere kennis van de mogelijkheden en kan zo met een alternatief komen die de klant zelfs geld kan besparen of een alternatief die veel beter aansluit bij het doel of de doelgroep.

Durf als klant ook je vragen te stellen aan een leverancier. Niet alleen de laagste prijs is belangrijk, goede service is misschien nog wel meer waard. Door de transparante markt zijn de prijzen toch al erg laag, maar wie enkele offertes aanvraagt komt zo vanzelf bij de goedkoopste relatiegeschenken leverancier uit.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*