Populariteit kortingscodes groeit tot ongekende hoogte

, , , , , ,

Het consumentenzoekgedrag in de e-commercemarkt is in korte tijd extreem aan het veranderen. In de tweede helft van 2012 is het aantal consumenten dat online naar kortingscodes zoekt ruim verdubbeld ten opzichte van diezelfde periode vorig jaar. Over een periode van de afgelopen 3 jaar is de groei zelfs ruim 900%. Dat blijkt uit cijfers van Couponcode.nu; één van de grootste online kortingscodeverzamelaars van Nederland.

Met de komst van vele online kortinginitiatieven zoals Groupon en Groupdeal wordt korting-minnend Nederland op de wenken bediend met vele kortingsacties. Honderden webwinkels spelen slim op deze explosief groeiende vraag naar korting in. Ze verspreiden gratis kortingscodes via sites zoals Couponcode.nu die alle kortingscodes in kaart brengen voor consumenten. Wanneer deze kortingscodes worden ingevuld in het bestelproces van webwinkels, ontvangen consumenten extra korting op hun online aankoop of vakantieboeking.

Een oorzaak van deze extreem groeiende populariteit zou gezocht kunnen worden bij de zwaar ingevallen crisis. Ten tijde van crisis wordt de consument steeds meer prijsbewust en minder loyaal. Webwinkels hebben met een gratis kortingscode een nieuwe marketingtool in handen. Hiermee proberen webwinkels consumenten alsnog te interesseren om een aankoop te doen ondanks dat velen de hand op de knip houden. Dat uitgerekend deze explosieve stijging ongeveer parallel loopt met het invallen van de crisis, kan dan ook bijna geen toeval zijn.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*