william-iven-22449

Hoe maak je een sales funnel

, ,

Als ondernemer begrijpt u het belang van marketing: zonder marketing zou uw bedrijf uiteindelijk falen vanwege de afwezigheid van nieuwe klanten. Daarom, als je nog geen tijd en moeite hebt gestoken in deze missie, is het nu het moment om te beginnen; en een eenvoudige manier om te beginnen is het gebruik van een verkooptrechter.

Deze strategie is zo genoemd vanwege het feit dat deze specifieke marketingstrategie in diagramvorm op de naam lijkt. Bij Decision Tree hebben we de strategie gemaakt van de juiste content tot het enthousiasmeren van potentiële klanten.

De topcategorie is de grootste en vertegenwoordigt het grootste aantal mensen – potentiële klanten. De onderste categorie vertegenwoordigt het kleinste aantal toegewijde klanten en is daarom kleiner.

Nu volgen hier de vijf stappen die u moet volgen om uw eigen eenvoudige online verkooptrechter te maken.

Maak een geweldige bestemmingspagina

De bestemmingspagina van uw website is de eerste indruk die potentiële klanten meteen van uw bedrijf hebben. Neem daarom de tijd om ervoor te zorgen dat het er goed uitziet. Een goede bestemmingspagina zal bezoekers ook aanmoedigen zich aan te melden voor een soort lijst, of zich te abonneren op de website. Dit geeft u de allerbelangrijkste contactgegevens, die uw eerste communicatielijn worden.

Presenteer een aanbieding aan de voorkant

De volgende stap is om potentiële klanten de mogelijkheid te bieden een product te kopen of uw service aan te schaffen. “Bij het samenstellen van uw belangrijkste front-endproducten en bijbehorende upsell-aanbiedingen, zou u deze moeten ontwerpen met de extra denkwijze van … hoe zal dit helpen meer verlangen creëren voor de volgende aanbieding.

Met andere woorden, in deze stap moet u “pre-selling” uitvoeren bij de volgende stap in de trechter.

Geef een upsell-aanbieding aan de achterkant

Bied uw klanten die net een product of service hebben gekocht of op het punt staan ​​om een ​​product of service te kopen, de mogelijkheid om die service te vergroten of te upgraden. Maak bijvoorbeeld een aanbieding die nog meer voordeel oplevert voor de klant als hij of zij upgradet. Deze strategie wordt een upsell genoemd.

Beschouw dit als het biefstukdiner voor het voorgerecht van de reguliere aanbieding. U biedt uw klanten meer inhoud als ze ervoor kiezen om te upgraden. Dat betekent natuurlijk ook dat u meer geld verdient, omdat een upsell doorgaans een groter of duurder product of een dienst omvat.

Bied een downsize-optie aan

Op dezelfde manier waarop u klanten aanmoedigde om services te upgraden in de upsell-stap, vraagt ​​dit element van de trechter u om een ​​downgradeoptie aan te bieden aan bepaalde klanten.

Nee, een downsize-optie vertegenwoordigt geen fout en moet niet worden gezien als het verlies van een verkoop. Overweeg in plaats daarvan dat dit een manier is om een ​​klant niet in staat te houden om bij u te kopen vanwege budgetrestricties. Houd er rekening mee dat deze beperkingen kunnen veranderen. Wees attent en bied goedkopere opties voor deze personen om ze als potentiële klanten te behouden.

Blijf doorgaan

De laatste stap in de verkooptrechter is om uw momentum te houden. Opvolgen met alle nieuwe klanten die u hebt verworven en zorgen dat ze tevreden zijn met hun product of dienst. Een geweldige manier om dit te bereiken is om een ​​op lidmaatschap gebaseerd beloningsprogramma aan te bieden. Op deze manier blijft u in contact met klanten en heeft u de perfecte manier om hen te vertellen over nieuwe deals en services.

De stappen die hier worden vermeld, zijn afgestemd op een bedrijf met een online aanwezigheid. Dit kan natuurlijk niet uw specifieke bedrijf beschrijven. Elk bedrijf kan echter profiteren van het verkooptrechtermodel.

Vergeet niet: uw categorie potentiële klanten, die het grootste aantal mensen vertegenwoordigt, komt bovenop de trechter; en de kleinste categorie, gevestigde klanten, gaat op de bodem. De categorieën ertussen kunnen worden aangepast aan de behoeften en verkoopdoelen van uw specifieke bedrijf.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*