Nieuwe klanten werven met sociale media

Uit een onderzoek onder meer dan tienduizend zakenlieden blijkt dat meer dan veertig procent van de Nederlandse ondernemingen gebruik maakt van sociale media voor zijn of haar bedrijf. Ze hebben vooral succes met sociale netwerken als het gaat om nieuwe klanten werven.

De belangrijkste functie van de sociale netwerken zijn omzet vergroten, klanten werven, klantenbinding, acquireren en het onderhouden van contacten. Tot nu toe zijn er in principe weinig cijfers bekend over het daadwerkelijke gebruik en succes van virtuele netwerken en media door bedrijven en of er inderdaad zakelijke opdrachten uit voortvloeien. Acquisitie via sociale netwerken vond in Nederland plaats met 45%, Spanje 50%, Mexico 51% en India 52%.

Wereldwijd is een deel van de respondenten van mening dat contact onderhouden en contact leggen middels social networking niet de juiste manier is. Een ander deel heeft werk gevonden via sociale netwerken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*