Relatiegeschenken ook perfect voor non-profit

Relatiegeschenken zijn niet alleen voor bedrijven ideaal. Ook non-profit instellingen doen er goed aan met relatiegeschenken te werken. Relatiegeschenken werken goed om naamsbekendheid te koppelen aan een positief imago. De reacties op relatiegeschenken zijn over het algemeen veel positiever dan op reclames in verschillende andere media. Dit betaalt zich uit door op de korte en lange duur een positiever imago.

Relatiegeschenken het meest gerichte medium
Een ander voordeel van relatiegeschenken is de gerichtheid ervan. Op internet kan steeds meer gerichte reclame worden gemaakt. Dit haalt het echter bij lange na nog niet bij de gerichtheid van relatiegeschenken. Doordat bij het geven van relatiegeschenken vaak contact kan worden gemaakt, is direct de interesse gewekt. Het kan ook zorgen voor een opening om een gesprek te starten over de organisatie.

Relatiegeschenken effectief voor veel sectoren
Verschillende organisaties zoals de politie en veel scholen maken al jaren gebruik van relatiegeschenken. Voor bijvoorbeeld de politie blijken relatiegeschenken een middel waardoor zij positiever bekeken worden dan bijvoorbeeld de politie in veel andere landen. Dit voorbeeld is overigens later in erg veel landen overgenomen. Ook scholen kunnen zich tegenwoordig nauwelijks meer onderscheiden zonder goede relatiegeschenken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*