Mailings CO2-Neutraal versturen met bpost is een succes

, , ,

Sinds 1 juni 2011 biedt bpost de mogelijkheid aan bedrijven om hun postmailingen naar klanten op CO2-neutrale wijze te versturen. Zij kunnen de CO2-emissies, die veroorzaakt worden door de verzending van hun brieven, compenseren door een kleine financiële bijdrage te storten in een CO2-verminderingsprogramma, dat Gold Standard-gecertificeerd is (standaard ontwikkeld door o.a. WWF) en geselecteerd werd door de onafhankelijke organisatie CO2logic. Voor elke euro die de bedrijven bijdragen, investeert ook bpost een euro in een duurzaam project in België.
Duurzame Relatiegeschenken
Ook Van Helden Relatiegeschenken uit Turnhout neemt hieraan deel en verstuurt al haar mailingen CO2-neutraal. Dit is voor de ontvanger herkenbaar door een melding op de briefomslag met de tekst “CO2 neutrale verzending voor Van Helden”. Dit initiatief sluit naadloos aan bij het assortiment Duurzame relatiegeschenken, zoals de ECO USB sticks.

Informatie CO2-compensatieproject
De ontwikkeling van het systeem en de selectie van het CO2-compensatieproject gebeurden in samenwerking met het onafhankelijk klimaat expertenbureau CO2logic. Bedrijven die van het systeem gebruik maken, betalen ongeveer 0,1% van de frankeerkost extra, afhankelijk van de aantallen en formaten van de brieven. Deze bijdragen steunen CO2 compensatie projecten, in dit geval: een windturbinepark in Turkije, in de streek van Istanbul, dat windenergie produceert voor het publieke net.

Voor elke euro die door de bedrijven bijgedragen wordt, zal bpost een extra euro investeren in een milieuproject in België. Bovendien engageert bpost zich om al zijn eigen mailings (20 à 30 miljoen stuks) naar klanten voortaan CO2-neutraal te doen verlopen.

Het CO2-compensatiestelsel dat bpost sinds juni 2011 aanbiedt, is een aanvulling op de “Carbon meter” dat bpost bijna twee jaar geleden lanceerde. Met de Carbon Meter kunnen mailers de CO2-emissies van hun commerciële mailings berekenen en verminderen, door de keuze van beter aangepaste keuzes van papier, kleuren, inkt, formaten, enz.

Beide initiatieven zijn onderdelen van het “Green Post”-programma. Dit programma werd in 2010 opgestart met steun van WWF en zal nog verder uitgewerkt worden. Met Green Post wil bpost de impact op het milieu van haar activiteiten en deze van haar klanten zoveel mogelijk beperken en ervoor zorgen dat de verzending van brieven en pakjes op een steeds eco-vriendelijkere manier gebeurt. Zo heeft bpost er zich toe geëngageerd om haar CO2-emissies met 35% te verminderen in de periode 2007-2012. Eind 2010 werd reeds een vermindering met 27% gerealiseerd.

Van Helden Relatiegeschenken
Bent u op zoek naar goedkope of juist luxe relatiegeschenken (bedrukt)? Of bent u op zoek naar promotieartikelen voor een specifieke doelgroep? Bij Van Helden relatiegeschenken bent u aan het juiste adres. Al meer dan 40 jaar is Van Helden een begrip in de wereld van bedrukte reclameartikelen en relatiegeschenken. Met meer dan 100 medewerkers is het bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste ondernemingen op het gebied van promotionele artikelen in de Benelux.

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*