Economische crisis is perfect voor uitzendplatform 4minutes.nl

Waar vele traditionele uitzendbureaus last hebben van de economische crisis, komt de crisis voor het Twentse 4 minutes op het juiste moment. Door de crisis gaan werkgevers hun huidige uitgaven nog eens tegen het licht houden en alternatieve wervingsmethoden overwegen. 4 minutes  laat werkgevers kosten besparen door ze zelf online de selectie van hun (uitzend)personeel te laten doen.

De visie van 4 minutes is dat zowel het zoeken naar werk, als het zoeken naar werknemers veel eenvoudiger kan. Door elke werkzoekende de kans te geven zich aan alle werkgevers te presenteren en de intercedent dus als schakel uit het proces te halen wordt zowel tijd als geld bespaart. “De reacties van werkzoekenden zijn bijna unaniem positief, zij ervaren het als een verademing dat ze niet hoeven te solliciteren, maar zich kunnen laten vinden”aldus oprichter Daan Slütter.

De crisis speelt 4 minutes ook in de kaart doordat er een groot aantal mensen op zoek zijn naar werk. Dit zorgt er voor dat op dit moment meer dan 500 Twentenaren per maand zich online inschrijven.

4 minutes is nu 5 maanden online. In deze 5 maanden schreven zich ruim 2300 werkzoekenden uit Twente zich in en momenteel staan er ruim 1500 beschikbare CV’s online. 50 mensen hebben inmiddels via 4 minutes werk gevonden. Oprichter Slütter is zeer tevreden over deze aantallen: “we merken dat de vraag bij werkgevers steeds groter wordt. Daarnaast weten steeds meer andere uitzendbureaus ons te vinden om werknemers uit te zoeken die zij zelf niet in hun bestand hebben. Zo functioneren wij als toeleverancier van deze uitzendbureaus en kunnen wij onze werkzoekenden nog sneller aan een baan helpen”.

Tekst bij foto: 4 minutes reikt ter promotie aan elke 20e medewerker een iPad uit. Rick van Dijk uit Enschede was de eerste gelukkige.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*