Kortingscode websites populairder dan ooit wegens financiële crisis

Amsterdam: 18-05-2012

Nederland bevindt zich in een recessie, de situatie rondom de Euro is onzeker en de beurzen kelderden deze week wereldwijd. Maar waar aan de ene kant klappen vallen zijn er ook nieuwe industrieën die aan populariteit winnen. Dit geldt ook voor het fenomeen kortingscode websites, die floreren bij deze barre economische tijden.

De berichten over de euro crisis, een gevallen kabinet en een nieuwe begroting met zware bezuinigingen dragen bij aan een versterkt prijsbewustzijn onder de Nederlandse consument. De koopkracht daalt en de werkloosheid stijgt; voor veel mensen een goede reden om op zoek te gaan naar korting en voordeel op producten. Deze trend gaat hand in hand met de sterke groei van online shoppen; sinds 2006 is het aantal mensen dat via internet shopt bijna verdrievoudigd en Nederland staat op de vierde plaats als het gaat om online shoppen in Europa. Alleen in Zweden, Engeland en Denemarken shopt men nog meer online (bron: CBS, 2012). Deze ontwikkelingen komen samen op kortingscode websites als Actiecode.nl.

Zalando, HEMA, V&D en Center Parcs, het zijn maar een paar van de honderden online partijen die steeds meer voordeel bieden met kortingscodes online. Een kortingscode kan worden ingevoerd bij het online afrekenen, waarna een korting wordt berekend. Deze codes zijn overzichtelijk en verzameld te vinden op kortingscode websites, waardoor men met een paar muisklikken een boel kan besparen. Ook retailers omarmen het fenomeen van kortingswebsites. De sites bieden goede actie mogelijkheden met behoud van eigen controle.

De kortingscode sites wonnen aan populariteit tijdens de eerste bancaire crisis. Nu de Nederlandse economie in 2012 wederom in het slop zit maken de sites een tweede groeispurt door. De grootste kortingssite van Nederland is Actiecode.nl met ruim 20.000 bezoekers per dag. Als de crisis aanhoudt is de verwachting dat tegen het eind van het jaar ruim de 60.000 mensen dagelijks een kijkje komen nemen. De eigenaars verwachten op deze manier dat consumenten alleen al op Actiecode.nl tientallen miljoenen kun besparen op aankopen. Het Nederlandse bedrijf achter Actiecode.nl is ook actief in België, Amerika, Spanje, Duitsland, Frankrijk en binnenkort ook Polen.

Einde Persbericht

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie bezoekt u www.actiecode.nl of kunt u contact opnemen met Jochem Vroom, directeur Actiecode.nl.

Postadres:

Imbull B.V.

Weteringschans 120

1017 XT Amsterdam

Contactgegevens:

Jochem Vroom

E-mail: jochem@imbull.com

Tel: 06-51843358

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*