Wat is het beste huisstijl ontwerp

Weinig is voor een communicatiebureau zo belangrijk als de huisstijl. Je persoonlijkheid, je imago naar binnen en buiten zelfs je missie is er zwaar mee verbonden. De keuze voor een huisstijl is dan ook niet een keuze die je zo maar maakt.

Voor veel personen en bedrijven is de keus van een huisstijl gevoelswerk. Er moet een klik bestsaan tussen datgene de organisatie doet, hoe het zich presenteert en wat het imago moet zijn. Een goed ontwerp combineert deze onderdelen en zorgt dat het totaal een sterk en herkenbare uitkomst biedt.

Een krachtige en memorabele huisstijl zorgt ook voor meer bekendheid. Herkenbaarheid in het straatbeeld, maar ook op de deurmat zorgt ervoor dat je sneller gelezen wordt, contacten je naam onthouden en, als je product even goed is als de uitstraling, ook weer bij je terug komen.

Het ontwerpen van een huisstijl hoeft overigens geen kapitalen te kosten. Als er een goede verstandhouding is tussen de opdrachtgever en de vormgever, kan je binnen korte tijd grote vooruitgang boeken. Op grond van een goed gesprek en een aantal duidelijke kaders zal er vervolgens een ontwerp worden gemaakt dat de juiste uitstraling het beste tot zijn recht laat komen.

Hoe uitgebreid dit moet kan een bedrijf zelf uitmaken. Bedrijfskleuren, een logo en briefpapier zijn een begin. Maar soms gaat huisstijl een stap verder. In dat geval kan er ook een typografisch ontwerp worden gemaakt zodat een bedrijf een eigen lettertype voor haar correspondentie kan voeren.

De basis blijft echter altijd hetzelfde: Uitstraling, identiteit en missie. Deze drie zuilen zorgen ervoor dat de eerste indruk meteen de gewenste is.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*