In 4 stappen naar een professionele website

Op welke manier kan je een site in je voordeel laten werken? Een webpagina is je digitale visitekaartje. Een bezoeker moet in een keer  weten wat je doet, vertrouwen krijgen in wat je doet of aanbiedt en zich verzekerd weten van het feit dat jij de designer bent die hij zoekt. Maar hoe ga je te werk?

Zorg in de eerste plaats voor een goed webadres. Hoe makkelijker, hoe beter en natuurlijk is het een goed idee als je URL overeenkomt met de naam van je bedrijf. Dit zorgt ervoor dat je mensen makkelijker je website kan geven en ze deze eerder zullen vinden.

Heb je een goed ontwerpbureau gevonden? Mooi, dan volgt stap twee: Het zorgen voor een webpagina die de uitstraling heeft die bij de organisatie past. Let er op dat je bedrijf misschien iets anders moet uitstralen dan jij als prive-persoon. Natuurlijk zijn er overlappingen en ben je betrokken bij je eigen bedrijf, maar er zijn ook verschillen. De kleuren die je in je logo en huisstijl gebruikt, zullen die de boventoon voeren. Ook als je zelf een voorkeur hebt voor verschillende kleuren. Draag een overhemd in die kleur of een paar schoenen, maar verwar je eigen smaak niet met je zakelijke uitstraling.

Als je een webdesign bureau hebt gevonden waar het mee klikt, komen er een aantal voorstellen voor je website. Deze zullen allen facetten uitstralen van je bedrijf. Sommige leggen de nadruk op de ene emotie, een ander voorstel legt de nadruk op een andere. Samen maak je de afweging van de uitstraling en indeling van je website.

Ben je het eens geworden over het design, dan dient er nog besloten te worden. Wie zorgt voor de content. In de regel ben je daar zelf verantwoordelijk voor. Je zorgt zelf voor de teksten en eventueel voor de plaatjes. Sommige designers werken samen met editors en kunnen dit werk eventueel uitbesteden. Voor het gebruik van beeldmateriaal is het sowieso handig om duidelijke afspraken te maken.

Zo kom je dus in vier stappen tot een stijlvolle website. Geen stress, alles onder controle en jij kan bezig blijven met hetgeen je het beste doet: Je bedrijf runnen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*