Struikel niet over Strenge Recensies – Gratis Servicenummers voor de Reisindustrie

,

Tegenwoordig zijn online travel reviews min of meer uitgegroeid tot verplichte lectuur voor elke toerist die zich voorbereidt op een reis. Maar hoe ga je, als bedrijf in de reisbranche, met deze recensies om?

Amsterdam, Nederland (17 januari 2013) – “We are all travellers in the wilderness of this world” en als reizigers hebben we het allemaal wel eens gedaan: klantbeoordelingen lezen en ons daardoor laten beïnvloeden, voordat we de reis boeken. Met een overvloed aan online reismogelijkheden, moeten we onze beslissing toch ergens op baseren, nietwaar? Recent onderzoek van PhoCusWright toont aan dat reizigers in de VS en Europa zich inderdaad steeds meer wenden tot reizigersbeoordelingen bij het kiezen van een vakantiebestemming. De bekende review website TripAdvisor biedt meer dan 50 miljoen online reviews en bij elke zoekopdracht duiken Google reviews op evenals talrijke commentaren op Booking.com. Geen wonder dat de Engelse krant The Guardian spreekt van “een enorme machtsverschuiving, van hotelier naar consument”, na vorig jaar de effecten van online beoordelingen te hebben onderzocht.

Hoewel de online vrijheid van meningsuiting gunstig is voor de toerist-consument, zijn bedrijven in de reisbranche er niet allemaal even enthousiast over. Het is prima zolang je goede recensies ontvangt, maar zodra mensen negatieve opmerkingen over uw hotel of online reisbureau achterlaten, zullen ook deze opmerkingen voor de hele wereld zichtbaar zijn. Bovendien hebben social media berichten de eigenschap zich snel te vermenigvuldigen, waardoor het imago van uw reisorganisatie gemakkelijk negatief beïnvloed wordt. En zoals we allemaal weten, zijn negatieve  imago’s die in de virtuele wereld rondcirkelen moeilijk te bestrijden.

Desondanks zijn online klantenrecensies niet meer weg te denken uit de moderne reisindustrie. Uit een artikel van The Futures Company over het nieuwe tijdperk in de reisindustrie blijkt dat “intelligente aanbevelingen” en sociale recensies belangrijke factoren zullen zijn in de reisindustrie van de 21e eeuw. Dus de vraag is niet hoe je online recensies bestrijdt, maar hoe je op de juiste manier met zulke recensies omgaat.

TripAdvisor, bijvoorbeeld, biedt bedrijven in de reisindustrie de mogelijkheid om te reageren op elke beoordeling die geschreven is op de site van TripAdvisor. Bovendien bieden meer dan 500 bedrijven in de reisindustrie tegenwoordig ook klantreviews van TripAdvisor op hun eigen website aan, om zo hun eigen inhoud met klantcommentaar aan te vullen. Hier kunnen ze de online commentaren bovendien gemakkelijker monitoren en er, indien nodig, op reageren.  “Toch moet men voorzichtig zijn dat reacties op klachten of negatieve opmerkingen niet uitgroeien tot grote online discussies die op social media platforms worden uitgevochten”, stelt Hans Lasonder, CEO van TeleForwarding, “omdat zo’n discussie al snel uit de hand kan lopen”. Een manier om de controle over klantreacties te (her)winnen, volgens Lasonder, is door internationale gratis servicenummers te gebruiken en implementeren.

“Met wereldwijde 00800 gratis telefoonnummers (UIFN) of internationale 0800 telefoonnummers kunt u reageren op negatieve recensies of klachten door uw gratis telefoonnummer in de verschillende landen in een commentaar achter te laten en uw klanten te vragen u gratis op te bellen om het probleem persoonlijk op te kunnen lossen.” Volgens Lasonder zal dit een dubbel effect hebben. Allereerst haalt u een mogelijk negatieve discussie van het social media platform en handelt u de vragen of klachten van uw klanten in een persoonlijk gesprek af. Daarnaast laat u aan zowel potentiële als bestaande klanten zien dat u  werkelijk geïnteresseerd bent in hun klachten of zorgen en dat u graag bereidt bent om echte problemen direct op te lossen.

“Uiteraard hoeft u zich geen zorgen te maken dat u een groot aantal gesprekken op dit nummer zult ontvangen”, beweert Lasonder. “ Zolang u zowel online als offline een goede service biedt, zal het aantal mensen dat met een klacht opbelt beperkt zijn. Tegelijkertijd zult u, door het gebruik van internationale 00800 gratis telefoonnummers, het imago van uw organisatie als eersteklas (klanten)service provider versterken. Zo kunnen uw klanten hun beslissing om in uw hotel te verblijven of een vakantie bij uw reisorganisatie te boeken, baseren op uw uitstekende klantenservice en niet op een incidentele slechte beoordeling.”

Tussen alle technische ontwikkelingen, online trends en veranderingen in het gedrag van consumenten in de reisindustrie van de 21e eeuw, mogen 00800 internationale gratis servicenummers niet worden vergeten. Door deze gratis telefoonnummers in te zetten als aanvulling op de bestaande virtuele contactmogelijkheden, zorgt u ervoor dat u 24/7 beschikbaar bent en overal ter wereld een uitstekende service biedt. “Zo bent u met internationale gratis servicenummers goed uitgerust om de huidige en toekomstige uitdagingen van de reisindustrie aan te gaan”, stelt Lasonder. “Laat uw internationale klanten zien en ervaren dat zich een luisterend oor bevindt achter de virtual en augmented realities, die de huidige reisindustrie lijken te definiëren. Met deze uitstekende, internationale en vooral menselijke klantenservice zal uw bedrijf boven de massa uitsteken.”

Wilt u zich ook van de concurrentie onderscheiden als uitstekende klantenservice provider en uw bedrijf met de juiste tools uitrusten om zo het nieuwe reistijdperk vol vertrouwen binnen te gaan? Neem contact op met TeleForwarding door ons te bellen op onze gratis telefoonnummer 00800 00123456, of neem een kijkje op onze website www.teleforwarding.nl

Media contact
Anniek van Engelenburg
webmaster/copywriter
Phone: 00800 00123456
Mail: vanengelenburg@teleforwarding.com

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*