OUTLET ACCESSOIRES STEEDS POPULAIRDER BIJ JUWELIERS

, , ,

Juweliers spelen slim in op de meer-voor-minder mentaliteit van de consument

22 maart 2011

HENGELO – Steeds meer juweliers bieden ook outlet accessoires aan naast de nieuwe collectie. Dit blijkt uit onderzoek van B2B Horloges & Sieraden onder 500 juweliers gemeten tussen 2005 en 2010. Outlet collecties van bijvoorbeeld Guess, Breil, D&G, Gucci en Casio zijn verkrijgbaar tot soms wel 80% korting voor juweliers. Consumenten maken dankbaar gebruik van deze kortingen en schaffen steeds vaker outlet accessoires aan.

Verder kwam uit het onderzoek naar voren dat in 73% van de gevallen juweliers de outlet accessoires vooral aanbieden naast de laatste collectie. Door ook outlet horloges en sieraden aan te bieden verbreden juweliers hun aanbod en is de kans groter dat de consument slaagt in haar aankopen.

Consumenten hebben een voorkeur voor merk accessoires met een leuke korting (meer-voor-minder mentaliteit). Door de economische crisis bezuinigen veel consumenten op luxe uitgaven zoals horloges en sieraden. Ondanks de economische stagnatie is de vraag naar merkartikelen gelijk gebleven en onder jongeren is zelfs sprake van een stijging (Bron: Rabobank Cijfers & Trends; Juweliers. Oktober 2010).

Slechts weinig consumenten herkennen het verschil tussen de collecties. Dit is te verklaren doordat accessoires minder seizoensgebonden zijn dan kledingcollecties. Bovendien is het doel van de consument om accessoires langer te dragen dan één seizoen. Outlet accessoires bieden een uitstekende oplossing voor deze consumenten.

B2B Horloges & Sieraden (www.b2bhorloges.nl) is één van deze groothandel outlets. Zij bieden zowel outlet- als nieuwe collecties aan. B2B is internationaal actief vanaf 1999 in de verkoop van outlet collecties in Europa en vanaf 2010 ook in Nederland. Populaire merken als Calvin Klein, Breil, Guess, Moschino, Seiko en vele andere merken worden voor zeer aantrekkelijke kortingen aangeboden aan professionele partijen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*