Goed debiteurenbeheer voorkomt wanbetaling

Hoe kunnen we voorkomen dat we een artikel versturen, waarvan we nooit het geld voor zullen ontvangen, want niemand zit te wachten op wanbetalers. Webwinkels hebben het nadeel dat ze niet kunnen zien wie hun klant is. De klanten vertouwen de websites en doen hun aankopen, aan de andere kant heb jij als verkoper ook weinig weet van de betrouwbaarheid van je klant.

Enkele tips voor een goed debiteurenbeheer voor webshops. Webwinkeliers kunnen wanbetalingen voorkomen door vooruit te laten betalen. Klanten kunnen geen wanbetaler zijn als ze reeds vooruit hebben betaald voor het artikel. Vooruitbetalen wordt steeds gebruikelijker in webwinkels. Om vooruitbetalen aantrekkelijker te maken is het raadzaam om deze mogelijkheid gratis aan te bieden. Het is ook handig om te vermelden voor klanten die per definitie na levering willen betalen, dat er extra kosten aan verbonden zijn.

Het hanteren van een duidelijke betalingstermijn voorkomt misverstanden. Maak op tijd betalen aantrekkelijk, door bijvoorbeeld een korting te geven. Bij te laat betalen of wanbetalingen is het handig om de sancties door te communiceren. Raadpleeg dan een incassobureau. Een incasso bureau zal de inkasso proberen te vorderen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*