B2B leadgeneratie vervangt telefonische acquisitie

, ,

Utrecht – Bedrijven kijken kritisch naar de kosten, zo ook naar het functioneren van de sales-afdeling. Als sales manager om te beslissen:’Ga je de verkoper zelf telefonische acquisitie laten doen of vervang je dit door B2B leadgeneratie?’Het voordeel van leadgeneratie is dat het leads genereren door een externe partij wordt gedaan. Als je zorgt dat de verkoper lekker op pad is en alleen maar orders hoeft in te koppen, dan heb je een optimaal rendement. Voor de verkoper ook stimulerend door er doorgaans een bonus over de omzet in zijn of haar salaris is opgenomen.

In de praktijk blijkt het uitbesteden van de leadgeneratie goed te  te werken, wanneer je zaken kunt doen met een organisatie die de leads niet doorverkoopt. Diverse leadproviders verkopen een lead (= potentiële klant) drie tot vijf keer door. Voor de leadprovider interessant, want een lead brengt dan al gauw € 150 op. Het is dus niet belangrijk om te weten wat een lead kost, maar wat een nieuwe klant maken kost. Het is raadzaam om te werken met een leadprovider die exclusief werkt voor een opdrachtgever. Hierdoor gaat de conversie naar nieuwe klanten extreem omhoog.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*