Desktop publishing in het kort beschreven

Een treffende tekst komt het beste over in een visueel aangename achtergrond, even als een goed gerecht beter smaakt wanneer het bord mooi is opgemaakt.  Voor een sterke uitstraling en het visueel overbrengen van een bedrijf, boodschap of gevoel, is DTP zeer belangrijk. De beslissingen in gebruik van kleuren, lettertype en opmaak zorgen ervoor dat een tekst heel specifiek in de richting van een speciale groep kan worden aangeboden. Sterker nog, men kan  er met een DTPer die zijn vak verstaat ook voor zorgen dat je geen tijd verliest met mensen die niet tot je doelgroep behoren.  Lezen om niet gelezen te worden. Het is de kunde van een vormgever om te zorgen dat het gelijk helder is voor wie een boodschap bedoeld is. Door de toepassing van DTP technieken en het op de goed manier positioneren van teksten, trek je de focus van de lezer naar de plaats die jij van belang acht. Hierdoor zorg je voor een moment van herkenning bij de beoogde doelgroep en voorkom je irritatie bij hen voor wie je verhaal niet bedoeld is.  De keuze van een focusgroep bepaalt voor een deel de keuzes van een DTPer. Het is de verantwoording om ervoor te zorgen dat het volledige plaatje klopt. Het beoordelen van de teksten, het ervoor zorgen voor het juiste format, het controleren op huisstijl en de begeleiding gedurende het drukproces. Arbeid op het gebied van Desktop Publishing kent voortdurend nieuwe uitdagingen en vraagt om verse inzichten en creativiteit. Niet alleen is het dodelijk om in herhaling te vallen, je wil ook voor iedere individuele opdracht het beste resultaat geven.  Kortom, je wordt beter gelezen als je gebruik maakt van een vakkundige DTPer.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*