Jongeren zijn bereid meer te doneren | Zes segmenten in donateurs van goede doelen onderzocht

Hilversum, 6 september 2012 – Momenteel worden drie segmenten goed bediend door goede doelen namelijk de royale babyboomer, de welwillende AOW-er en de loyale donateur. Jongeren, ook wel in het onderzoek het segment connected gemakzoeker genoemd, vragen echter om een andere benadering en bieden veel kansen. Zij zijn namelijk bereid meer te doneren dan ze nu doen. Dit blijkt uit onderzoek van het Familie Kenniscentrum (FKC), een initiatief van Bindinc.

Goed bediende segmenten

In het onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau MediaTest, worden zes segmenten genoemd namelijk de royale babyboomer, de welwillende AOW-er, de loyale donateur, de connected gemakszoeker, de aan-de-deur-gever en de sporadisch donerende levensgenieter. Het segment royale babyboomer is het meest interessante segment voor goede doelen. Dit omdat zij veel doneren (gemiddeld €497,- per jaar) en loyaal zijn. Zij vinden communicatie en transparantie van goede doelen zeer belangrijk.

Voor meer informatie over het onderzoek ga naar onze website.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*