A Perfect Match – Universele Servicenummers en de Internationale Auto-industrie

, ,

In 1927 beschrijft schrijfster Virginia Woolf het wonderlijke gevoel dat de eerste autorit in haar leven haar bezorgt; ze voelt zich als een reiziger die andere planeten verkent en voegt daaraan toe “then it seems to me I am allowed to see the heart of the world uncovered for a moment.” De beleving van het autorijden raakt een universele snaar en brengt een gevoel van mobiliteit en beweging met zich mee. Dit gevoel van grenzeloosheid wordt mogelijk gemaakt door een machine die het eindproduct is van een internationale, universele en zeer mobiele industrie; de auto-industrie. Om deze industrie optimaal te laten functioneren is ook een goede en grensoverschrijdende communicatie onontbeerlijk. Universele, internationale gratis servicenummers maken dit mogelijk. TeleForwarding legt uit waarom haar servicenummers de “perfect match” vormen voor de auto-industrie.

De auto-industrie is uitgegroeid tot een wereldwijd web van merken, fabrikanten, importeurs, dealers en leveranciers van onderdelen en services. Als schoolvoorbeeld van de netwerkeconomie is elk bedrijf in deze auto-industrie, hoe zelfstandig ook, afhankelijk van andere bedrijven in hetzelfde netwerk. Om dit netwerk goed te laten functioneren zijn grensoverschrijdende en kwalitatief hoogwaardige communicatiemiddelen essentieel. Het wereldwijde computernetwerk verzorgt een uitstekende onderlinge uitwisseling van data en andere digitale gegevens, maar hoe zit het met de persoonlijke communicatie? Met de huidige virtuele communicatiemiddelen zoals web en e-mail lijkt virtuele communicatie tussen mensen gemakkelijk te realiseren, maar “helaas wordt de telefonische bereikbaarheid van mens en organisatie, en daarmee het directe, menselijke contact, nogal eens ondergewaardeerd wat tot onnodig verlies aan omzet of extra kosten kan lijden”, stelt Hans Lasonder, CEO van TeleForwarding, “en dit terwijl de moderne telefonie een perfecte oplossing biedt voor de internationale auto-industrie in de vorm van het zogenaamde UIFN nummer, ofwel Universal International Freephone Number.” Een UIFN nummer is een universeel telefoonnummer, dat al in meer dan 50 landen gratis te bereiken is. “Met één UIFN nummer centraliseert u in één keer al uw wereldwijde telefonische communicatie”, zo zegt Lasonder, “bovendien is een gratis servicenummer de ideale aanvulling op de andere gratis contactmogelijkheden die u uw klanten biedt. Zo wordt een volledige servicebeleving gegarandeerd.”

Met een wereldwijd 800 telefoonnummer is uw bedrijf in alle landen waarin het actief is, via één en hetzelfde telefoonnummer gratis te bereiken. Hiermee creëert u een gevoel van eenheid en universaliteit met betrekking tot uw merk of bedrijf. “Nu vraagt u zich misschien af hoe universaliteit en eenheid kunnen samengaan met persoonlijk en menselijk contact?”, vraagt Lasonder, “met een universeel 800 telefoonnummer is dit persoonlijke contact juist uitstekend te realiseren.” Zo bieden deze telefoonnummers, dankzij het gebruik van intelligent routing, de mogelijkheid om klanten en leveranciers over de gehele wereld 24 uur per dag, 7 dagen per in hun eigen taal persoonlijk te woord te staan. Met behulp van een IVR menu kan dit systeem bovendien worden aangevuld met automatische voice messages, die klanten informeren over de bereikbaarheid van uw bedrijf of ze de mogelijkheid bieden een ingesproken bericht achter te laten. “Door op deze manier altijd de optie tot persoonlijk contact te bieden, kunt u zich positief van de concurrentie onderscheiden”, zegt Lasonder.

“Het universele maar toch persoonlijke karakter van onze wereldwijde 800 telefoonnummers vindt zijn uitdrukking in ons motto: Connecting global business to local people”, vervolgt Lasonder. “Met één wereldwijd telefoonnummer onderstreept u de uniformiteit en universaliteit van uw merk, terwijl u toch een persoonlijke service levert.” Een 800 telefoonnummer kan bijvoorbeeld door een importeur of fabrikant van een bepaald automerk worden ingezet als noodnummer voor het informeren van klanten, het aannemen van storingsmeldingen of in geval van een product recall*. “De behoefte aan informatie en steun wanneer zich problemen voordoen is een universeel gegeven, evenals het feit dat persoonlijke hulp altijd zeer gewaardeerd wordt. Een wereldwijd 800 nummer speelt hier handig op in”, zegt Lasonder, “neem het voorbeeld van een product recall: afgelopen week heeft een grote Japanse autofabrikant ruim 7 miljoen autorijders opgeroepen hun auto naar de garage te brengen vanwege een mogelijk technisch mankement. Via één UIFN nummer kunnen al deze 7 miljoen bezorgde bestuurders naar het bedrijf bellen voor informatie, zonder dat hierdoor het normale telefoonverkeer gehinderd wordt. Het hoofdkantoor kan in alle talen in een eenmalig ingesproken bericht een uitgebreide toelichting geven waarmee bezorgde bestuurders, die het 800 nummer bellen, 24 uur per dag een antwoord krijgen op hun vragen. Zo zorgt u ervoor dat uw klanten direct en persoonlijk geholpen worden en geeft u bovendien duidelijk aan dat u zelf de verantwoordelijkheid neemt voor de gemaakte fout en dit snel wilt oplossen door de juiste informatie en hulp te bieden. Op die manier biedt u met één nummer, één uitstekende service in veel verschillende landen.” Een dergelijke extra service aan uw klanten zal bijdragen aan een hogere loyaliteit en zorgt voor de terugkeer van klanten. En dat levert u weer winst op. Recent heeft Zwitsers onderzoek naar de servicebeleving bij klanten bovendien aangetoond dat het “niet belangrijk is, wie de goedkoopste is, maar wie iets bijzonders biedt”. Met een universeel gratis 800 nummer biedt u dit zeker.

Bijzondere extra service kan uiteraard ook geleverd worden bij de promotie van uw producten. Wanneer er bijvoorbeeld eenmalige promotionele acties of product launches zijn, kan een 800 telefoonnummer worden gebruikt als informatie hotline, waarop consumenten wereldwijd kunnen bellen met persoonlijke vragen over of deelname aan deze acties. U zou een 800 telefoonnummer bovendien kunnen gebruiken voor het reserveren van testritten. Een klant reserveert met behulp van het IVR menu de tijd, datum, plaats en het model voor de testrit. En binnen een minuut heeft de klant gratis een afspraak gemaakt. Nog voor de testrit begint, geeft u de klant hiermee een goed gevoel over de auto. “Zo laat u de klant zien, dat u goed voor hem of haar wilt zorgen. Het kopen van een auto wordt meer dan een transactie, het wordt een servicebelevenis”, zegt Lasonder.

Universele 800 telefoonnummers ondersteunen en onderstrepen zo de wereldwijde beweging en het universele karakter van de auto-industrie en bieden tegelijkertijd de mogelijkheid een extra en persoonlijke service te leveren aan al uw klanten wereldwijd. Door hun flexibele karakter en de mogelijkheid 800 telefoonnummers intelligent door te schakelen, bent u met een dergelijk nummer altijd bereikbaar voor zowel zakelijke klanten als consumenten. Zo levert uw bedrijf net dat beetje extra service en zorg, dat door de klant zo gewaardeerd wordt. Zoals een bekende autoreclame laat weten is een auto zonder hart slechts een machine. Servicenummers brengen dit hart, deze menselijke maat, weer terug in het grote, wereldwijde netwerk dat auto-industrie heet. Een perfect match dus!

Wilt u ook weten hoe gratis servicenummers uw bedrijf zullen verrijken? Neem dan direct contact met ons op via ons gratis universele servicenummer 00800 00123456.

Mediacontact:
Anniek van Engelenburg
Mail: vanengelenburg@teleforwarding.com
Web: http://www.teleforwarding.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*