KRNWTR 2e duurzaamste merk van Nederland

Nieuwkomer KRNWTR is gisteren tijdens het Nationaal Sustainability Congres uitgeroepen tot 2e duurzaamste merk van Nederland. Het merk viel in de prijzen achter winnaar Ekoplaza en voor Dr. Hauschka, dat derde werd. De prijzen werden uitgereikt door Hans Nijens, directeur van Weleda. Dat merk werd in 2011 en in 2011 verkozen tot Duurzaamste merk van Nederland.

IMG_20121121_102036

KRNWTR is een relatief jonge organisatie die werkt aan de bewustwording rond watergebruik. Met het eerste merk voor Nederlands kraanwater willen oprichters Tom Niekamp en Tetsuro Miyazaki het drinken van kraanwater stimuleren boven de consumptie van bronwater. Miyazaki: “Nederlands kraanwater behoort tot de beste drinkwaters ter wereld. Veel mensen weten dat en vinden het lekker, maar ondertussen wordt in de horeca en op kantoor nog massaal bronwater gedronken. Dat willen wij veranderen.”

Goedkoop, lekker, duurzaam
De wedstrijd voor de titel Duurzaamste merk 2012 is een initiatief van de website www.allesduurzaam.nl. In drie stemrondes koos het publiek uit zeventig genomineerden de uiteindelijke winnaars. Tom Niekamp van KRNWTR: “De tweede plaats geeft nog maar eens aan hoeveel mensen achter ons initiatief staan. Uit de motivaties die zijn gegeven bij het stemmen bleek dat veel mensen het drinken van kraanwater als heel logisch zien. Het is goedkoop, lekker en goed voor het milieu.”

Suf imago?
Uiteindelijk willen de oprichters van KRNWTR er voor zorgen dat heel Nederland kraanwater gaat drinken. Niet alleen thuis, maar juist ook op kantoren en in de horeca. Het merk moet hieraan bijdragen. Miyazaki: “Kraanwater heeft, mede door de reclames van bronwatermerken, een suf imago gekregen. Dat willen wij met KRNWTR graag rechtzetten: hiermee verschuift het beeld van goedkoop naar bewust en duurzaam.”

Duurzaamheid geen marketingtool
Bert Vink, Hoofdredacteur  van Allesduurzaam citeerde tijdens de uitreiking een aantal van de motivaties. Volgens Vink valt uit de reacties op te maken dat de consument vooral vertrouwen heeft in, en op zoek is naar merken waarbij duurzaamheid in het DNA van het bedrijf verankerd is. “Duurzaamheid is geen marketingtool, geen afdeling of bijzaak. Duurzaamheid komt van binnen en dat wordt door de consument zeer gewaardeerd en herkend. Dat is wat deze verkiezing feilloos heeft aangetoond.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Tom Niekamp (06-525 83 855). Voor beeldmateriaal in hogere resolutie kunt u terecht op www.krnwtr.nl/pers. Indien gewenst kunt u een KRNWTR karaf en drinkfles ontvangen voor op de redactie. Kijk voor meer info op: www.krnwtr.nl.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*