Persbericht Prijs voor coördinator Marriage Course

Minella van Bergeijk van Marriage Course wint Award
Almere, 20 november 2012 — Tijdens het maandag gehouden GIDSnetwerk Gala 2012 in Almere heeft Minella van Bergeijk, coördinator van Marriage Course Nederland de Jane Dream Award in ontvangst genomen. Deze award, die jaarlijks door GIDSnetwerk Nederland wordt uitgereikt, is een aanmoedigingsprijs voor mensen die met veel inzet en toewijding hun droom weten te realiseren als het gaat om sociaal-maatschappelijke vraagstukken.

De jury prees Van Bergeijk voor haar tomeloze inzet, de vernieuwende manier waarop ze mensen weet te bereiken en de wijze waarop ze invulling geeft aan het programma van de Marriage Course. Zo lukte het haar leden van Koninklijke Horeca Nederland te enthousiasmeren voor een combinatie van de Marriage Course met theaterdiners waarbij amusement, culinair genieten en investeren in relaties hand in hand gaan. De Jane Dream Award wordt gesponsord door het Rotterdamse adviesbureau Jane Management.

Over Marriage Course Nederland
De Marriage Course is onderdeel van Alpha-cursus Nederland. De cursus stimuleert (echt)paren om te investeren in duurzame relaties. Een motief daarvoor is het toenemende aantal echtscheidingen en de daarmee samenhangende sociale en economische schade voor betrokkenen en voor de maatschappij. Marriage Course pakt dit op door middel van praktische cursussen, workshops, theaterdiners en filmarrangementen in een ontspannen setting. Na de cursus, die de stellen in zeven avonden doorlopen, hebben mensen meer inzicht in zichzelf, hun partner en hun relatie. Ze hebben op een ontspannen manier nagedacht over en geoefend met onderwerpen als: communicatie, toewijding en omgaan met conflicten. Men is op een leuke en zinvolle manier een stap dichter naar elkaar toegegroeid.

Over GIDSnetwerk
GIDSnetwerk wil mensen meer betrekken bij onze samenleving. Met de kracht van een stevig en breed netwerk van leiders uit het bedrijfsleven, de politiek, zorg en welzijn, media, kunst en cultuur, kerk, onderwijs, wetenschap, alsmede maatschappelijke organisaties werken we met elkaar aan een vitale samenleving. In een groot aantal gemeenten zijn lokale stichtingen opgericht. Recent is de GIDSnetwerk Academy van start gegaan. Met GIDSnetwerk Reconnect ondersteunen we kwetsbare mensen op hun weg naar een nieuwe toekomst, waarbij zij weer volwaardig meedoen aan de mogelijkheden op de arbeidsmarkt.

Alpha cursus Nederland – Marriage Course Nederland
Minella van Bergeijk, coördinator Marriage Course