Grafische lyceum Utrecht promoot jonge talentvolle bands.

Het Grafisch Lyceum Utrecht geeft de studenten van de opleiding Mediamanagement in het laatste periode van het schooljaar een project om een band te promoten. De bedoeling van dit project is om de naamsbekendheid van de band groter te maken, door gebruik te maken van verschillende media-uitingen. Een van de grootste drempels in het project is dat er geen budget is.

De mediamanagers moeten met 4 studenten een fictief bedrijf op zetten, compleet met naam, logo, huisstijl en ‘medewerkers’. Hiermee wil het Grafisch Lyceum Utrecht het echte bedrijfsleven nabootsen. Elke mediamanager heeft een aantal vormgevers waarmee wordt samengewerkt. Het gaat er voor de mediamanagers om de bands in de aandacht van de media te krijgen, doormiddel van optredens, TV interviews, radioshows en flyers en posters die worden ontworpen door de tweedejaars grafische vormgevers. De vormgevers maken een ontwerp voor een cd hoesje, en uiteindelijk moet dit product ook opgeleverd worden. Er zal geen contact zijn tussen de vormgevers en het bandje, alle communicatie zal via de mediamanager gaan. Kortom een uitdaging voor de alle studenten!
Dit project wordt al enkele jaren op het Grafisch Lyceum Utrecht uitgevoerd en niet zonder succes; er zijn al vaker berichten in de krant gekomen, bands op TV geweest en er zijn verschillende bands op de radio gekomen.
De bands van die dit jaar gepromoot zullen worden door de mediamanagers zijn: Dropskill, JacksDiginty, Project-D, WhoversusWho & Yellowstone. De band Project-D heeft al een grote titel te pakken in een bandwedstrijdt van de StarSoundStudio’s.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*