De meerwaarde van DTP

Een van de kerntaken van een webdesign bureau is het verzorgen van de huisstijl voor haar klanten. Denk een paar seconden over de volgende vraag: “Neem jij een sales manager serieus als hij voor komt rijden in een Lada?”  Als het antwoord nee is, dan zal je jezelf de vraag moeten stellen waarom je verwacht dat je zelf serieus wordt genomen als je eigen werk er niet goed uitziet. Dat is de kern van DTP : Zorgen dat de uitstraling zo aantrekkelijk is dat mensen het willen lezen. Dat ze voor jou product kiezen en dat jij herkenbaar bent tussen 50 andere aanbieders.

Wat DTP doet is het kiezen van een uitstraling, de visualisatie van je kernboodschap en dat bundelt naar de doelgroep. Het maakt van je tekst op een A4‘tje een uithangbord dat graag gelezen wordt.

Naast een herkenbare en positieve uitstraling beschermt DTP je ook voor een overkill aan schreeuwende kleuren en het gebruik van bizarre lettertypes. Hoe vaak zie je niet ergens een flyer die zo slecht is opgemaakt dat je hem niet eens wil lezen, of direct besluit dat dit niet voor jou bedoelt kan zijn? De maker van zo’n folder is vaak uren bezig geweest en ziet z’n arbeid binnen vijf seconden ongelezen in de papierbak verdwijnen.

Dat hoeft niet!

Met de juiste huisstijl en de keuze van een goede en betrouwbare DTP’er kan je de kans dat iemand je flyer leest drastisch verhogen. De investering die je doet betaalt zich op die manier wel heel makkelijk uit. Want elke lezer van je flyer is een potentiële klant, terwijl een ieder die je flyer ongelezen weggooit een gemiste kans is.

Daarbij hoeft DTP niet duur te zijn. Voor een paar honderd euro heb je al een folder en voor een kleine 1000 euro zorgt de vormgever ook meteen voor de begeleiding van het drukproces en worden de flyers, netjes verpakt op kantoor afgeleverd. Reken daarbij dat je de ueren die je kwijt bent aan het klooien in Word, nu kan inzetten voor dat waar je goed in bent: Ondernemen!

Conclusie; Voor je drukwerk zoek je een goede DTP’er. Een betere investering is bijna niet denkbaar.

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*