PERSBERICHT: Leeftijdsdiscriminatie grootste probleem op arbeidsmarkt!

Uit onderzoek van VacatureBase is gebleken dat er op de arbeidsmarkt het meest gediscrimineerd wordt op leeftijd. Op de vraag: “Waarop wordt het meest gediscrimineerd op de arbeidsmarkt?” gaf 70 procent van de ondervraagden het antwoord leeftijd.  Vooral ouderen schijnen veel hinder te ondervinden van leeftijdsdiscriminatie tijdens een sollicitatieproces.

Het geslacht is volgens de ondervraagden geen reden meer voor discriminatie op de arbeidsmarkt. Slechts 2 procent van de ondervraagden koos geslacht als grootste reden voor discriminatie. Ook de kleding van de sollicitant kreeg 2 procent van de stemmen. Afkomst is volgens 15 procent van de ondervraagden een reden voor bedrijf om sollicitanten te discrimineren. Volgens 8 procent van de ondervraagden is het uiterlijk de belangrijkste reden voor discriminatie op de arbeidsmarkt en 3 procent gaf aan dat het juiste antwoord hier niet tussen staat.

0 antwoorden

Meepraten?