A10 Networks introduceert Ten4A10 EMEA-partnerprogramma

Focus op lange termijn samenwerking met kleiner aantal betrokken partners

Schiphol-Rijk, februari 2013 – A10 Networks, gespecialiseerd in ‘Application Networking’, introduceert het ‘Ten4A10-partnerprogramma’ voor Europe, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). De focus van dit programma is gericht op lange termijn winstgevende samenwerking met een kleiner aantal betrokken partners. Dit betekent dat A10 Networks in de grotere EMEA-landen met maximaal 10 partners wil gaan samenwerken, namelijk één distributeur, twee Goud, drie Zilver en vier Brons-partners. Daardoor verbeteren zowel de transparantheid als marges voor alle partners.

Anticiperen op marktontwikkeling

“Ons nieuwe partnerprogramma is afgestemd op de huidige ADC-markt en feedback van partners”, zegt Andre Stewart, de onlangs benoemde Vice President Sales EMEA bij A10 Networks. “Kijkend naar andere fabrikanten, dan zijn er een aantal met teveel partners die vechten voor margebehoud. Resellers zoeken loyale fabrikanten met een compleet aanbod van oplossingen, waarmee zij voor langere termijn winstgevend kunnen samenwerken. Met het Ten4A10-programma bevestigen wij onze focus op kwaliteit boven kwantiteit en bieden wij partners die zich met grote betrokkenheid inzetten ook extra voordelen”.

100% indirecte verkoop

A10 Networks verkoopt in EMEA 100% indirect en heeft nu zo’n 70 partners die door distributeurs worden ondersteund. Op basis van het nieuwe programma krijgen er maximaal 10 per land ondersteuning van een partnermanager en extra voordelen op het gebied van training, technische ondersteuning en marketing. Verder gaat men de partnermarges met zo’n 10% verhogen en extra belonen voor het registreren van projecten en het meewerken aan klantenreferenties. Het bedrijf is momenteel nog met een aantal partners in gesprek over de eerste Ten4A10-lijst en zal deze in de loop van dit eerste kwartaal bekendmaken.

Samen nieuwe business ontwikkelen

“Wij willen geen honderden partners in EMEA die met elkaar vechten om orders en een minimale marge overhouden”, vervolgt Stewart. “In plaats daarvan willen wij met elke partner nauw kunnen samenwerken om nieuwe business te ontwikkelen bij 10 targetklanten. Dus gezamenlijke focus in plaats van verspilling van resources, waar niemand beter van wordt”. De nieuwe Ten4A10-strategie en het bijbehorende partnerprogramma wordt in de belangrijkste EMEA-landen voor A10 Networks geïntroduceerd, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Nederland.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*